۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

ديدنيهاي برمه - قسمت اول

کشور برمه در آسياي جنوب شرقي يکي از قديميترين کشورها با پيشينه اي نسبتا غني ميباشد. در اين پست تصاويري از اين کشور زيبا را براي شما آماده نموده ايم که اميدوارم لذت ببريد.
 

۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

خرید شرکت پالم توسط HP

شرکت هیولت پاکارد (HP) دومین شرکت بزرگ IT در جهان، در یک کنفرانس از راه دور که در 28 آوریل برگزار شد، خبر خرید شرکت پالم (Palm) را اعلام کرد.
شرکت پالم در زمینه تولید تلفن­های همراه فعالیت دارد و مدت­هاست که با افت فروش مواجه است.
HP با خرید این شرکت، در نقش ناجی آن ظاهر شده است. به نظر می رسد خود پالم هم از این معامله خوشنود است.
HP شرکت پالم را به قیمت 1 و 2 دهم میلیارد دلار به طور نقدی خریداری کرده است که این رقم، معادل 5 و 7 دهم دلار برای هر سهم این شرکت می­باشد.
به گزارش eWeek یک سخنگوی HP از احتمال ابقای جان روبنشتاین (Jon Rubinstein) مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره کنونی پالم در سمت خود خبر داد.
بر اساس این گزارش پالم بیش از یک دهه است که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می­کند. این شرکت سرمایه و زمان هنگفتی بر گوشی­های Palm Pre و Pixi و نیز سیستم عامل WebOS صرف کرده است ولی نتوانسته با iPhone اپل و سیل محصولات Android که از تولیدکنندگان مختلفی سرچشمه می­گیرد، رقابت خوبی از خود به نمایش بگذارد.
در سه ماهه گذشته، پالم فقط توانست 408 هزار گوشی بفروشد در حالی که اپل در همین دوره زمانی نزدیک به 8 میلیون آیفون فروخت.

چگونه در طول ساعات کار بخوابیم؟


این شیوه مخصوص دوستانی هست که مثل خود من دارای موهای کم و ذوق هنری هستند!!!!!!!!!!!!

چرخه زندگی


مجسمه های بسیار زیبا از مواد دورریختنی

از قدیم گفتن هرچیز که خوار اید روزی به کار آید ، فقط هنر میخواد و ذوق و سلیقه .این حرف مقدمه ای شد برای معرفی دوتا هنرمند باذوق که از مواد دورریختنی و چیزایی که ما فکر میکنیم دیگه به هیچ دردی نمیخورن مجسمه هایی ساختن که بیا و ببین . سرتاسر خیابان محل زندگیشونو این مجسمه ها پر کرده و با این مجسمه ها به محل روح تازه ای دادن و این خیابون به یکی از خیابونهایی تبدیل شده برای بازدید مجسمه ها عبور و مرور زیادی توش پیدا شده .
پاتریک امیوت و بریجیت لاورنت  در خیابان سباستوپول کالیفرنیا زندگی می کنند ،پاتریک مجسمه ها رو میسازه و همسرش با رنگ به اونها روح تازه ای میده.
پاتریک میگه :" هدف من زندگی بخشیدن به این اشیا است ، چرا که این اشیا روح خاص خودشون رو دارند . قالپاقی که روی کامیون بوده و میلیونها مایل با کامیون سفر کرده سرم و گرم جاده رو حس کرده روزی خودش رو توی گورستان اشیا اسقاطی میبینه .من اون قالپاق یا هر وسیله فلزی دیگه رو پیدا میکنم و زندگی تازه ای بهش میدم. وسیله هایی که  از روزی که توی کارخونه تولید شده بودند تا الان تاریخچه مهمی برای خودشون دارند . و اگر میتونستن حرف بزنن داستانهای شگفت انگیزی برای گفتن داشتن . اینها چیزایی هست که من نمیخوام پنهان بمونه .
پاتریک و همسرش علاوه بر ساخت مجسمه با درست کردن تقویم هایی با عکسهای مجسمه ها در طول شش سال ، ربع میلیون دلار به انجمن مدارس محلی کمک کردند.


از آنجاییکه ترجمه این مطلب توسط وبلاگ رویای سیب انجام گرفته در صورت استفاده از مطلب و عکسها ذکر نام و ادرس وبلاگ ضروری می باشد.

روزجهانی کارگر چگونه شکل گرفت؟

ایده استفاده از یک روز تعطیل کارگری برای برگزاری جشنی که وسیله ای باشد برای دست یافتن به خواست کارگران و سایر زحمتکشان مبنی بر8ساعت کار در روز، اولین بار درکشوراسترالیا شکل گرفت.

درسال 1850 کارگران استرالیا تصمیم گرفتند یک روز را بطورکامل دست ازکاربکشند و با برگزاری تظاهرات، گردهمایی و جشن، قدرت خود را درپشتیبانی ازخواستهای به حق خود به نمایش بگذارند.

تاریخ برگزاری این جشن، روز 21 اپریل تعیین شد. رهبران اتحادیه های کارگری در استرالیا بعد از اولین جشن کارگری درسال 1850 متوجه شدند که فکرِ استفاده از یک روزتعطیل جهت رسیدن به حقوق کارگران، تأثیر بزرگ و مهمی، هم برمطالبات کارگران هم برسایر زحمتکشان بجای گذاشته است.
لذا تصمیم گرفتند، این جشن را هرسال برگزار کنند. ازاینرو ایده برگزاریِ جشن کارگری به سرعت مورد پذیرش قرار گرفت. درواقع رویدادی که درکشور استرالیا رُخ داد، به مُرور دردیگرکشورها نیز گسترش یافت و جهانی شد.
کارگران آمریکایی نخستین کسانی بودند که از روش کارگرانِ استرالیایی پیروی کردند. آنان درسال 1880 تصمیم گرفتند که اول ماه می، روزتعطیل کارگری درسراسرجهان اعلام شود. لذا دراول ماه می 1880 درحدود 200 هزار کارگرآمریکایی به تجدید تصمیم خود مبنی بر برگزاری مراسم دراول ماه می پرداختند.
دراین فاصله، جنبش کارگری دراروپا رُشد کرده و با سرزندگی به فعالیت پرداخت. بیشترین انعکاس این جنبش درکنگره بین المللی کارگری به نمایش درآمد. دراین کنگره که 400 نماینده درآن شرکت داشت، تصمیم گرفته شد که درخواست8 ساعت کارِ روزانه
بایستی به عنوان نخستین مطالبه کارگری ازسوی کارگران مطرح شود.
یکی از نمایندگان ازکشورفرانسه بنام"لاون" پیشنهاد کرد، درخواست 8 ساعت کارِ روزانه، بایستی درتمام کشورها ازطریق اعتصابِ سراسری به نمایش در آید.
درپایان کنگره، تصمیم گرفته شد که اول ماه می هرسال را به عنوان روز جهانی کارگر درسراسرجهان اعلام کند. درواقع اول ماه می به مثابه نهادی ماندنی، هرسال برگزارشد.

سوتی های تبلیغاتی

در عالم تبلیغات و تجارت زمان حرف اول رو میزنه. عقب ماندن در این مسابقه زمان  بعضی اوقات باعث ورشکستگی کامل میشه به همین خاطر همه دست اندرکاران با جدیت تمام کوشش میکنند که همیشه آماده و به روز باشند. در این بین به خاطر عجله زیاد بعضی مواقع خرابکاریهای خنده داری اتفاق میفته که در این پست چند تا از این سوتی ها یا خرابکاریها رو برای شما آماده کردیم.


۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

هتل استراتوسفر

لی مجلل در لاس وگاس ایالات متحده آمریکا که علاوه بر داشتن کازینویی کامل برای قماربازان در بلندترین نقطه این هتل ترن هوایی و چرخ و فلک کار گذاشته اند!!! باورتون میشه؟
من که تصاویرش رو دیدم کف کردم از ترس شما رو نمیدونم!!!
















بزرگترین آرشیو موسیقی ایرانی

این آرشیو شامل سی هزار ترانه و تصنیف و آواز بدون تکرار از سالهای 1287 تا 1368 میباشد

چیزی نزدیک به 600 خواننده که نام بیش از نیمی از آنها را تا بحال نشنیده اید . (تمامی برنامه ها تبدیل شده از روی کاست ، ریل ، صفحات 45 دور ، 33 دور و صفحات سنگی 78 دور میباشد)

حدود 5000 هزار برنامه رادیویی از قبیل گلها ، تکنوازان ، گلچین هفته ، شما و رادیو ، جمعه بازار ، رادیو دریا ، رادیو کرمانشاه ، رادیو تبریز ، بزم عاشقان ، بزم شاعران ، قصه شمع و ...

بزم های خصوصی و نوازندگی های اساتید سازی و آهنگسازی و ...

بدون تردید نظیر چنین آرشیوی را در اینترنت ندیده اید .

برای باز کردن لیست باید این مراحل را یک به یک پشت سر بگذارید .

فایل را دانلود نموده و از حالت زیپ شده و فشرده خارج کنید .

باید فایل را از طریق اینترنت اکسپلورر باز کنید اگر روی سیستم عامل شما نرم افزار موزیلا یا سایر نرم افزار های جانبی اینترنت وجود ندارد میتوانید روی فایل دوبار کلیک کنید تا به صورت خودکار از طریق نرم افزار اینترنت اکسپلورر باز شود اما اگر یکی از ان نرم افزار وجود داشته باشد باید از طریق open with… اقدام به باز کردن از طریق نرم افزار اینترنت اکسپلورر کنید .

بعد از باز کردن فایل اگر احیانا پیغام خطای زرد رنگی در بالای صفحه شما نمایان شد 


روی آن راست کلیک کرده و گزینه اول را انتخاب نمایید.

و در پایان گزینه Yes را بزنید.


حالا میتوانید به کمک علامت + پوشه های مورد نظر خود را باز نمایید.
قیمت 12 میلیون تومان
هادی 09159830160

هکر 9 ساله به دام افتاد

clip_image002
پلیس چرچ فالز (Falls Church) در ایالت ویرجینیا در حال تحقیق بر روی پرونده هکر 9 ساله ای است که با دستکاری کلمات عبور سیستم رایانه ای مدرسه محل تحصیل خود، دردسرهایی ایجاد نمود.
به گزارش Computerworld این دانش آموز توانسته است با دستکاری سیستم آموزشی مدرسه، کلمات عبور معلمان را تغییر دهد.
پس از انکه پلیس محلی در جریان موضوع قرار گرفت، تحقیقات صورت گرفته، آنها را به منزل یک دانش آموز 9 ساله رهنمون شد.
بر اساس این گزارش، کار این دانش آموز را نمی توان هک نامید زیرا وی فقط کلمه عبور یکی از معلم ها را از روی میز به سرقت برده و پس از آن، کلمات عبور دیگر معلمان و نیز لیست نمرات را دستکاری کرده است.
هر چند هیچ پرونده جنایی علیه هکر خردسال تشکیل نخواهد شد اما Paul Regnier سخنگوی هیات مدیره مدرسه با جدیت پیگیر پرونده است. وی گفته است اگرچه رخداد ناگواری اتفاق نیفتاده است ولی ما باید مطمئن شویم که چنین چیزی دوباره روی نخواهد داد.
وی خاطرنشان کرده است که راه حل اصلی این است که کلمات عبور، از تیررس چشم های کنجکاو دور نگه داشته شود.

سرویس حرف ­نگاری گوگل کامل­تر شد


 
clip_image002گوناگونی زبان­ها در جهان و به دنبال آن، تعدد کسانی که با این زبان­های ناهمگون سخن می­گویند و مکاتبه می­کنند، مشکلی است که دانشمندان و سازمان­ها برای غلبه بر آن در فضای وب، راه حل­های مختلفی عرضه نموده­اند.
یکی از این راهکارهای جالب و مفید، سرویس ترانسلیتراشن (Transliteration) یا حرف­نگاری گوگل است.
کاربران با استفاده از این سرویس می­توانند بدون در اختیار داشتن نرم ­افزار صفحه کلید زبان مقصد، در اکثر وب­ سایتها به راحتی با صفحه کلید لاتین تایپ کنند و در ادامه، این سرویس به طور خودکار آن را به زبان مقصد با حروف همان زبان تبدیل می­کند.
برای مثال کاربران برای تایپ کردن کلمه هندی «سلام» روی رایانه­ ای که نرم­ افزار صفحه کلید هندی ندارد، آن را با حروف لاتین (salam) تایپ می­کنند. پس از فشردن کلید space، این سرویس به طور خودکار آن را به «سلام» هندی یعنی सलाम تبدیل می­نماید.
گوگل اخیراً از افزودن پنج زبان جدید به این سرویس خبر داده است.
وبلاگ ترجمه گوگل (Google Translate Blog) در گزارش 23 آوریل خود اعلام کرد که به تازگی زبان­های امحاریک (Amharic) زبان مردم اتیوپی، تیگرینیایی (Tigrinya) زبان اكثريت مردم اتيوپی و اريتره، عبری (Hebrew)، اریا (Oriya) و زبان سینهالی (Sinhalese) را به این سرویس افزوده است.
با این حساب اکنون Google Transliteration تعداد 22 زبان را پشتیبانی می­کند.
برای دسترسی به این سرویس، به آدرس http://www.google.com/transliterate مراجعه نمایید.

مکافی به کاربران خسارت ­دیده پول پرداخت می­کند

clip_image002آخرین بروز رسانی ضدویروس مکافی، یكی از فایل­های سیستمی ویندوز را به عنوان ویروس شناسایی می­کند. بروز این اشکال باعث شده است ارتباط شبکه­ای رایانه ده­ها هزار كاربر ویندوز XP قطع شده و یا سیستم آنها در یک چرخه مدوام، مرتباً روشن و خاموش گردد.
مکافی در وب­سایت خود پذیرفته است كه یک بروز رسانی مشکل­دار را برای كاربران به اشتباه ارسال كرده است.
پس از بروز این مشکل، شرکت مکافی اعلام کرده پول آن دسته از کاربرانی را که وصله اصلاحی ضدویروس را خریداری کرده ­اند، برگشت می­دهد.
به گزارش Register از کاربران خواسته شده است با یک شماره تلفن رایگان محلی تماس بگیرند و با تکنیسین شرکت صحبت کنند. اگر آنها نتوانند مشکل به وجود آمده را حل و فصل نمایند، کاربران می­توانند بر یک رایانه دیگر، وصله ترمیمی را مجدداً دریافت کنند. اگر هم کاربران قادر به انجام این کار نباشند، مکافی یک CD رایگان به آنها خواهد داد.
مکافی اعلام کرده است که خود را به بازپرداخت پول کاربران خسارت دیده متعهد می­داند.
بر اساس این گزارش مکافی همچنین قول داده به کاربرانی که رایانه­ های آنها از بروز رسانی مشکل­دار، از کار افتاده است، اشتراک رایگان دو ساله خواهد داد.

گوگل شرکت Labpixies را خرید

گوگل روز دوشنبه خبر خرید شرکت Labpixies را اعلام کرد.
Labpixies در زمینه ساخت بازی­های گروهی و ویدجت­ها (widget) فعالیت دارد و اکنون قرار است درون گوگل، با سرویس­هایی همچون فیس­بوک، خدمات مربوط به تلفن­های همراه و iGoogle همکاری داشته باشد.
به گزارش InformationWeek شرکت Labpixies قبلاً نیز با گوگل همکاری داشته است.
دان لوئب (Don Loeb) از مدیران گوگل در این خصوص اعلام کرده که شرکت Labpixies یکی از اولین تولیدکنندگان گجت­ها (gadget) برای گوگل بوده است.
وی خاطرنشان کرد که ما در طول سال­ها، همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته­ایم و در پروژه­های مختلفی از جمله ساخت برخی گجت­های OpenSocial با هم کار کرده­ایم.
قیمت این خرید اعلام نشده است.
بنا به عقیده ناظران امور، این اقدام گوگل با خریدهای پیشین آن تفاوت دارد چرا که بسیاری از شرکت­هایی که به تازگی به غول نرم­افزاری پیوسته­اند، شرکت­هایی بوده­اند که بر فناوری­های مربوط به شبکه­های اجتماعی تمرکز داشته­اند و هیچ کدام «تولیدکننده بازی» نبوده­اند.
بر اساس این گزارش، به نظر می­رسد موفقیت فیس­بوک در گستراندن چتر بازی­های گروهی، مشوق گوگل در انجام این معامله بوده است.
بنا به اعلام Google code blog، این تیم قرار است در دفتر گوگل در تل آویو مستقر شود.

اکانت رایگان رپیدشیر و مگا آپلود

فقط کافیه اینجا کلیک کنید تا بتونید اکانت های رایگان 1ماه و 3 ماهه و 6 ماهه و یکساله ی رپیدشیر و مگا آپلود را دریافت کنید

اعلام جزئيات ارائه سيم‌كارت اپراتور سوم

مديرعامل شركت تامين تلكام - اپراتور سوم تلفن همراه - گفت: سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم رسما از 22 بهمن‌ماه سال جاري ارائه مي‌شود ولي درتلاشيم اين كار در بعضي از شهرها سريع‌تر انجام شود.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

مفقود شدن مجسمه شهريار از مجموعه پارک شهر

گويا از زمان نامشخصي مجسمه «شهريار» كه از نيمه‌ي دوم سال گذشته در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر قرار گرفته است، مفقود شده و اثري از اين مجسمه نيست.
در پي مفقود شدن اين مجسمه محمد حيدري،مدير مجموعه تئاتر شهر به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،گفت: هيچ گزارش و خبر موثقي از سوي شهرداري منطقه 11 يا پليس پارك در خصوص ربوده شدن يا برداشته شدن اين مجسمه به ما اعلام نشده است.
وي اعلام كرد:حفاظت اين مجسمه بر عهده پليس پارك است كه از سوي شهرداري منطقه 11 منصوب شده است و ما اطلاع دقيقي از آن نداريم.
او هم‌چنين از زمان مفقود شدن اين مجسمه هم اظهار بي اطلاعي كرد.
به گفته‌ي مدير تئاتر شهر ، مجموعه تئاتر شهر هم اكنون در حال پيگيري وضعيت اين مجسمه با مسوولان‌شهرداري منطقه 11 است.
نيم‌تنه برنزي استاد «شهريار» ساخته علي قهاري است و سيد مجتبي موسوي مدير اداره حجم سازمان زيبا‌سازي شهرداري تهران در پي مفقود شدن آن احتمال داد:اين نيم‌تنه برنزي در تعطيلات عيد به سرقت رفته باشد.
به گفته‌ي او؛ اداره حجم و زيباسازي در پيگير گم‌شدن اين تنديس است و به‌زودي بايد جايگزيني براي آن در محوطه‌ي تئاتر‌شهر در نظر گرفته شود.
گفتني است: اين تنديس برنزي پيش از اين در ابتداي خيابان شهريار، قبل از تالار وحدت نصب شده بود اما نيم سال دوم سال 88 به محوطه‌ي تئاتر‌شهر منتقل شد.

فروش بليت كنسرت محمدرضا لطفي از فردا

فروش بليت‌هاي كنسرت محمدرضا لطفي و گروه‌هاي سه گانه شيدا از فردا چهارشنبه - هشتم اردبيهشت - آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بهراد توكلي؛ مدير برنامه‌هاي محمدرضا لطفي با اعلام اين خبر گفت: قيمت بليت‌هاي اين كنسرت كه شب‌هاي 30 و 31 ارديبهشت در سالن برج ميلاد برگزار مي‌شود، 20، 25، 35، 40 و 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
او ادامه داد: علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه بليت‌هاي اين كنسرت به فروشگاه‌هاي: ققنوس(تجريش)، بتهوون(سنايي)، نشر ثالث(كريمخان)، سروش(روبروي پارك ملت)، كتاب پرديس(وليعصر- نيايش)، شهر كتاب نياوران(نشر كارنامه)، شهر كتاب ابن سينا(شهرك غرب)، شهر كتاب بوستان( ميدان پونك)، شهركتاب كرج(چهارراه طالقاني)، سايان سيستم(ولنجك)، نيستان(پاسداران)، طپش(پاسداران)، موزيك گالري(ميلادنور)، پاسارگاد(سعادت آباد)، سامان(بهار شيراز)، كافه كهن(هفت تير)، دنياي سي دي( هفت حوض)، مترسك(قصرالدشت)، شفاف( مطهري- وليعصر) و دنيا (تجريش) مراجعه كنند.
توكلي افزود: همچنين علاقه‌مندان مي‌توانند به صورت اينترنتي و از طريق سايت: www.golcheen.org نيز اقدام به رزرو بليت كرده و بليت‌ها را به وسيله پيك در محل تحويل بگيرند.
شركت پخش گلچين با شماره تلفن‌هاي:91ـ 88469689 پاسخگوي سوالات درباره نحوه رزرو و تحويل بليت‌ها خواهد بود.
گفتني است؛ كنسرت محمدرضا لطفي و گروه‌هاي سه گانه شيدا، به خوانندگي محمد معتمدي و اميراثني عشري شب‌هاي 30 و 31 ارديبهشت در سالن برج ميلاد برگزار مي‌شود.

گلشيفته فراهاني داور جشنواره‌ي فيلم لوكارنو

گلشيفته فراهاني بازيگر ايراني يكي از اعضاي اصلي هيات داوران شصت‌و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم «لوكارنو» شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گلشيفته‌ فراهاني بازيگر فيلم‌هاي چون «ميم مثل مادر»،«به نام پدر»، «درخت گلابي»،«سنتوري» و... كه طي دو سال گذشته در فرانسه زندگي مي‌كند، قرار است مرداد ماه به عنوان داور در جشنواره‌ي فيلم لوكارنو حضور داشته باشد.
رياست هيات داوران اصلي اين جشنواره را «هلمر اريك كو» سنگاپوري بر عهده دارد. او از اواسط دهه 90 با فيلم‌هايي چون Me Pok Man و «12 طبقه» در ميان فيلمسازان مولف آسيايي برجسته جاي گرفت.
ديگر اعضاي هيات داوران اين جشنواره بين‌المللي عبارتند از «جاشوا سفدي» (آمريكا)، «ملوي پوپّد» (فرانسه) و «هلمر ليونل باير» (سوييسي).
به گزارش ورايتي، شصت‌وسومين جشنواره بين‌المللي فيلم لوكارنو از چهارم تا چهاردهم اوت (13 تا 23 مرداد) در سوييس برگزار مي‌شود.
بنا بر اين گزارش، گلشيفته فراهاني طي يك‌سال و نيم گذشته به‌همراه همسرش، در فرانسه زندگي مي‌كند، اين بازيگر در فيلم «مجموعه دروغ‌ها» ساخته «ريدلي اسكات» نقش پرستاري به‌نام «عايشه» را در مقابل «لئوناردو دي‌كاپريو» بازي كرد.
او در مدت اقامتش سال گذشته در مصاحبه‌اي كه با يك شبكه الجزيره داشت،گفته بود:«در ايران من يك شاه ماهي در رودخانه بودم، اما در هاليوود مثل يك ماهي در اقيانوس هستم و اين خيلي سخت است.»
فراهاني همچنين مطرح كرد: «در ايران بهترين فيلم‌نامه‌ها به من پيشنهاد مي‌شد، اما در خارج از ايران براي گرفتن يك نقش بايد بجنگم، اما اين چالش ارزش دارد، چون اولين بازيگر زني هستم كه بعد از انقلاب در هاليوود بازي كرده‌ام.»
بنا بر اين گزارش، بازگشت گلشيفته فراهاني به ايران طي سال گذشته بحث‌وگفت‌وگوهايي را به همراه داشته است و سال گذشته «جواد شمقدري» معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رسما اعلام كرد، «گلشيفته فراهاني» از نظر ما مشكلي براي ادامه‌ي كار در ايران ندارد و نمي‌توان به‌دليل بازي در يك فيلم گفت كه به ايران برنگردد.

یه سری عکس ناب و دست اول از شمال-سیاهکل

هفته پیش رفته بودیم شمال ، طرف سیاهکل .خیلی خیلی جای قشنگ و آرومی بود. اینم یه سری عکس از سیاهکل


۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

لوگوی گوگل به مناسبت بیستمین سالگرد به آغاز به کار تلسکوپ هابل توسط ناسا


این هم لوگوی گوگل به مناسبت بیستمین سالگرد آغاز به کار تلسکوپ هابل توسط ناسا

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

خر مرا از كره گي دُم نبوده است.




از "كتاب كوچه" ، اثر احمد شاملو

مردي خري ديد به گل در نشسته و صاحب خر از بيرون كشيدن آن درمانده. مساعدت را (براي كمك كردن) دست در دُم خر زده قُوَت كرد (زور زد). دُم از جاي كنده آمد. فغان از صاحب خر برخاست كه "تاوان بده"!

مرد به قصد فرار به كوچه‌يي دويد، بن بست يافت. خود را به خانه‌يي درافگند. زني آنجا كنار حوض خانه چيزي مي‌شست و بار حمل داشت (حامله بود). از آن هياهو و آواز در بترسيد، بار بگذاشت (سِقط كرد). خانه خدا (صاحبِ خانه) نيز با صاحب خر هم آواز شد.

مردِ گريزان بر بام خانه دويد. راهي نيافت، از بام به كوچه‌يي فروجست كه در آن طبيبي خانه داشت. مگر جواني پدر بيمارش را به انتظار نوبت در سايهء ديوار خوابانده بود؛ مرد بر آن پير بيمار فرود آمد، چنان كه بيمار در جاي بمُرد. پدر مُرده نيز به خانه خداي و صاحب خر پيوست!

مَرد، همچنان گريزان، در سر پيچ كوچه با يهودي رهگذر سينه به سينه شد و بر زمينش افگند. پاره چوبي در چشم يهودي رفت و كورش كرد. او نيز نالان و خونريزان به جمع متعاقبان پيوست!

مرد گريزان، به ستوه از اين همه، خود را به خانهء قاضي افگند كه "دخيلم!. مگر قاضي در آن ساعت با زن شاكيه خلوت كرده بود.. چون رازش فاش ديد، چارهء رسوايي را در جانبداري از او يافت و چون از حال و حكايت او آگاه شد، مدعيان را به درون خواند.

نخست از يهودي پرسيد .گفت: اين مسلمان يك چشم مرا نابينا كرده است. قصاص طلب مي‌كنم.

قاضي گفت: "دَيتِ مسلمان بر يهودي نيمه بيش نيست. بايد آن چشم ديگرت را نيز نابينا كند تا بتوان از او يك چشم بركند! و چون يهودي سود خود را در انصراف از شكايت ديد، به پنجاه دينار جريمه محكومش كرد!

جوانِ پدر مرده را پيش خواند .گفت: "اين مرد از بام بلند بر پدر بيمار من افتاد، هلاكش كرده است. به طلب قصاص او آمده‌ام.

قاضي گفت: "پدرت بيمار بوده است، و ارزش حيات بيمار نيمي از ارزش شخص سالم است. حكم عادلانه اين است كه پدر او را زير همان ديوار بنشانيم و تو بر او فرودآيي، چنان كه يك نيمهء جانش را بستاني! و جوانك را نيز كه صلاح در گذشت ديده بود، به تأديهء سي دينار جريمهء شكايت بي‌مورد محكوم كرد!

چون نوبت به شوي آن زن رسيد كه از وحشت بار افكنده بود، گفت: "قصاص شرعاً هنگامي جايز است كه راهِ جبران مافات بسته باشد. حالي مي‌توان آن زن را به حلال در فراش (عقد ازدواج) اين مرد كرد تا كودكِ از دست رفته را جبران كند. طلاق را آماده باش! مردك فغان برآورد و با قاضي جدال مي‌كرد كه ناگاه صاحب خر برخاست و به جانب در دويد.

قاضي آواز داد: "هي! بايست كه اكنون نوبت توست!

صاحب خر همچنان كه مي‌دود فرياد كرد: مرا شكايتي نيست. محكم كاري را، به آوردن مرداني مي‌روم كه شهادت دهند خر مرا از كره گي دُم نبوده است.

از دست نوشته های مهاتما گاندی


از دست نوشته های مهاتما گاندی



من می‌‌توانم خوب، بد، خائن ، وفادار، فرشته‌خو یا شیطان صفت باشم0


من می توانم تو را دوست داشته یا ازتو متنفر باشم 0

من می‌توانم سکوت کنم، نادان ویا دانا باشم0

چرا که من یک انسانم، و این‌ها صفات انسانى است0

و تو هم به یاد داشته باش: 0

من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى، من را خودم از خودم ساخته‌ام0

و به یاد داشته باش ، منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است0

تویى که تو از من می سازى ، آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند0

لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند نه آرزوهایشان 0

من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى و تو هم می‌توانى
انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه ، ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از
من چه می‌خواهى0

می‌توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم، و من هم0

می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم، چرا که ما هر دو انسانیم0

این جهان مملو از انسان‌هاست، پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد0

تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی صادر کنی و من هم0

قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است0

دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می‌ستایند0
حسودان از من متنفرند ولى باز می‌ستایند0
دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم0

چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت، نه حسودى و
نه دشمنى و نه حتی رقیبى0

من قابل ستایشم، و تو هم یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد
به خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى همه انسان
هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت، اما همگى جایزالخطا0

نامت را انسانى باهوش بگذاراگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى
متفاوتشان شناختى و یادت باشد که این ها رموز بهتر زیستن هستند0

حکیم باشی را دراز کنید




ريشه های اصطلاحات و ضرب المثلها. (گئومات(
حکیم باشی را دراز کنید

کاربرد این اصطلاح ضرب المثل گونه همانند این بیت شعر معروف است که می گوید: گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری(1) بدین صورت که عیب و ایراد و جرم از دیگری-بعضاً از گروه از ما بهتران- سر می زند اما مجازاتش را فردی بیگناه از طایفه یک لاقبایان متحمل می گردد.



و اما این حکیم باشی کیست و به دستور چه کسی و از چه رو او را درازمی کرده اند؟



کریمخان زند (مدت حکمرانی: حدود 1130 تا حدود 1158خورشیدی) معروف به وکیل الرعایا دراسناد تاریخی چنین وصف گردیده است: « کریمخان تنومند، قوی هیکل ، نیرومند، شجاع و رئوف بود و با پیروان مذاهب مختلف به عدل رفتار می کرد. در لباس تکلف نمی کرد و گاهی لباسش مندرس می نمود. خود را به جواهر نمی آراست شبها مجلس عیش می آراست و شراب می خورد، اندک می خوابید.»(2) اینگونه شب زنده داریها و نوشیدن مکرر شراب در سنین بالا سلامتی این خان زند را همواره دچار مشکل می نموده است. روزی در هنگام یکی از این ناخوشی ها، میرزا نصیرالمله طبیب(3) که لقب حکیم باشی می داشته است را به بالین او احضار می کنند. طبیب پس از معاینات لازم پی می برد که بیماری خان زند از امتلای معده و یبوست مزاج بوده است. آن بینوا از سر انجام وظیفه و بهبودی هر چه سریعتر کریمخان، اماله یا تنقیه تجویز می نماید. وسیله اماله ظرفی است شبیه به قیف که دنباله آن دراز و نوک آن قدری کج می باشد و به کمک آن داروهای آبکی را از پائین وارد روده ها می نموده اند که تا خشکی مزاج و امتلای معده سریعاً مرتفع گردد. از این وسیله بیشتر برای معالجه کودکان پرخور و شکمباره که با خوردن اغذیه و تنقلات ناجور دچار مشکل ناراحتی گوارشی و یبوست مزاج می گردیده اند، استفاده می شده است. بزرگسالان بیشتر با خوردن فلوس و دیگر داروهای ملین معالجه می شده اند زیرا آنها اماله را نوعی تحقیر محسوب می کرده اند.



خان لر و متعصب زند وقتی پیشنهاد طبیب را می شنود با غضب فریاد می زند: «کی باید اماله شود؟» طبیب بخت برگشته که از ترس نزدیک بوده است قبض روح شود با لکنت زبان پاسخ می دهد: «باید مرا اماله کنند تا شما خوب شوید!»(4) کریمخان از شدت عصبانیت بی درنگ دستور می دهد که "حکیم باشی را دراز کنند" و اماله نمایند! شگفت آنکه بر حسب اتفاق پس از اماله نمودن حکیم، حال کریمخان رو به بهبودی می گذارد! درباریان چاپلوس و متملق نیز این حادثه را به نوعی مداوا و رفع قضا و بلا از جان خان زند به حساب می آورند. از آن به بعد «هر وقت کریمخان بیمار می شد، طبیت نگون بخت مجبور بود اماله گردد!»(5)



در این رابطه بد نیست ذکر شود که یعقوب لیث صفار(مدت حکمرانی 862 - 879 م)در شهر جندی شاپوردچار بیماری قولنج می گردد و اطباء اماله را تجویز می کنند. اما او با وجود درد و ناراحتی ای که داشته است به شدت برافروخته شده و می گوید: «مرد هیچوقت فلان جای خود را به دیگران نشان نمی دهد!»(6) و «مرگ بر من آسان تر ازاحتقان است.»(7) همانگونه که بی گمان می دانید یعقوب لیث در اثرهمان بیماری قولنخ دارفانی را وداع می گوید و فدای تعصب بیمورد خود گردیده و مسیر تاریخ یک مملکت را نیز دیگرگون می نماید.



1- سُراینده این شعر دقیقاً مشخص نیست، اما شاید مأخوذ باشد از شعر حکیم ابوالقاسم فردوسی اندر حکایت یوسف و زلیخا (امثال و حِکَم، علی اکیر دهخدا، ج 3، باب گاف، ص 1327 و 1328).

2- - لغتنامه دهخدا، تحت واژۀ "کریم" به نقل از کنب تاریخی.

3- تاریخ زندیه، ص212.

4- ریاض الحکایات، ص 116.

5- گنجینه لطائیف، ص 296.

6- اژدهای هفت سر، ص434.

7- یعقوب لیث، دکتر باستانی پاریزی، ص269 به نقل از تاریخ سیستان، ص198.


http://www.peykeiran.com/userfiles/image/Aks/Aks_17/karim_khan76.jpg

یکی از دوستان باستان شناس من تعریف می کرد که در سال 1370 خورشیدی در پی چندین فقره دستبرد به اشیاء و اسناد تاریخی درون موزه پارس شیراز که درعمارت کلاه فرنگی درکنار ارگ کریمخانی قرار دارد، تعمیرات، بازسازی و تغییراتی از جهت ایمنی در ساختمان آن موزه انجام می دادند. در حین این عملیات درزیرکفِ اتاق اصلی این موزه (عکس بالا) ، گوری بی نام و نشان کشف می گردد که پس از انجام آزمایش کربن 14 (میزان زوال کربن در طی زمان)(8) مشخص می شود که گور کریمخان زند می باشد.



به نظر من گور این مرد بزرگ که در داخل عمارت کلاه فرنگی قرارداشته در اصل دارای سنگ نوشته ای کامل می بوده، اما به دستورآقامحمد خان قاجار دشمن خونی خاندان زند از بین برده شده و خود آن گور نیز به عمد در زیر صحن آن عمارت از دیده ها پنهان قرار داده شده است. همانگونه که دستور داده بود تا جسد لطفعلیخان زند را در جلو تخت شاهی به گونه ای دفن نمایند که درهنگام نشست و برخاست از تخت، پاهای خود را بر روی گور این شاه دلیر و زیبا چهره زند قرار بدهد و عطش انتقام خود را مرتباً فروکش نماید!

8-ايزوتوپ راديو اكتيو كربن 14 در تمام موجودات بهمقدار كم يافت مي شود. اين ماده به طور مرتب در زمان حيات موجودات زنده جايگزين ميشود ولي پس از مرگ موجود زنده، كربن 14 ديگر جايگزين نگرديده و مقدار آن مرتباً كاهشمي يابد. دانستن اينكه با چه سرعتي كربن 14 رو به زوال مي رود به محققین فرصت مي دهد تاقدمت موجودات و اشیاء را پيدا نمایند. اين تكنيك وسيله قدرت مندي براي تحقیقات باستان شناسی محسوب می گردد كه به آن آزمايش گفته مي شود. لازم به ذكر است كه 5700 سال طول مي كشد تا مقدار ايزوتوپ به نصف مقدار اوليه ي خود برسد.

مجسمه های خلاقانه با لگو


ناتان هنرمندی است که علاقه دوران کودکی خویش را به حرفه اش تبدیل کرده و به صورت بسیار خلاقانه مجسمه هایی با موضوعات بسیار متنوع و در اندازه بزرگ با استفاده از لگو می سازد . وی حتی یک پرتره از خودش در سایز بزرگ ساخته است .
وی نمایشگاهی از کارهای خود در نیویورک برگزار کرده است و هر یک از مجسمه های وی با مبالغ دهها هزار دلاری به فروش میرسد .این نمایشگاه تنها نمایشگاهی که در آن مجسمه هایی فقط با استفاده از لگو به عنوان یک وسیله هنری به نمایش گذاشته میشود. در این نمایشگاه نزدیک به یک و نیم میلیون قطعه لگو در ساخت مجسمه ها به کار رفته و ناتان از سال 2002 اغاز به ساخت چنین مجسمه هایی کرده است.
مجسمه ها سایز های بسایر متنوعی داره از کوچیک تا مجسمه هایی به اندازه قد واقعی انسان.












 

ترجمه اختصاصی از وبلاگ رویای سیب .
از آنجا که ترجمه مطالب اختصاصی وبلاگ رویای سیب است در صورت استفاده از مطالب نام و ادرس وبلاگ را ذکر کنید.
منبع :http://www.agora-gallery.com
http://www.brickartist.com 

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید