۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

امکان جدید در گوگل کروم

با به روز کردن مرورگر گوگل کروم و متصل شدن به اینترنت با امکان جدیدی در این مرورگر روبرو شدم که ارزش اطلاع رسانی رو داشت.
زمانی که در گوگل کروم زبانه (تب) جدیدی رو باز میکنیم تصویر زیر در صفحه باز شده نمایش داده میشود.


که البته برای رفتن به این فروشگاه وبی حتما باید از وی پی ان استفاده کنید چون آی پی ایران از طرف گوگل به عنوان منطقه بیگانه شناخته میشود.
به هرحال گزینه های بسیار و جالبی در این فروشگاه آنلاین وجود دارد که البته رایگان هست و بعضی از امکانات برای فروش گذاشته شده است .



تا جایی که به صورت اجمالی من مشاهده کردم اکثرا رایگان هست و اتفاقا امکانات جالبی هم دارد چه برای وبلاگ نویسان که بتوانند با راحتی بیشتری مطالب خود را به اشتراک بگذارند و چه برای کاربران عادی که قصد گشت و گذار در اینترنت را دارند. بد نیست سری به این فروشگاه بزنید و ببینید چه چیز جالبی که بدرد کاربران ایرانی هم بخورد میتوانید پیدا کنید. اگر به ما هم خبر بدید خوشحال میشویم.

گروه موسیقی دنگ شو





یه گروه موسیقی که جدیداً آهنگاش رو شنیدم و خیلی خوشم اومده، گروه دنگ شو هست. کارای خیلی جالبی دارن که تلفیقی از قدیم و جدیده . برای آشنایی بیشترتون با این گروه یه توضیح مختصر پیدا کردم که میذارم و یه آلبوم به نام شیراز چل ساله . به نظر من این گروه خلاقیت خاصی داره از اسم گذاری گرفته تا تنظیم آهنگها.
گروه موسیقی «دنگ شو»،  بین هنرمندان و خصوصا اهل سینما، گروهی شناخته شده است. گروهی جوان که در جشنواره های سینمایی مثل افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر اجرا داشته اند و به خاطر سبک خاص موسیقیشان به آنها توجه شده است. تلفیق سازهای ایرانی مثل تنبک با پیانو و ساکسیفون، اجرای دوباره تصنیفهای خاطره انگیز و قدیمی ایرانی با تنظیم تازه و آواز ایرانی ویژگیهای آثار دنگ شو است.

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

پهناي اين عكس 190هزار كيلومتر است!

اميل كراي‌كامپ اين تصوير زيبا را با استفاده از تلسكوپ 25 سانتي‌متري خود از سطح خورشيد گرفته است. قطر لكه بزرگي كه در سمت راست ديده مي‌شود، 2 برابر زمين و پهناي عكس معادل 190هزار كيلومتر است.

 براي تهيه اين تصوير، كراي‌كامپ از فيلتر خورشيدي روي تلسكوپ خود استفاده كرده و توانسته علاوه بر ثبت جزئيات اين لكه‌، دانه‌هاي خورشيدي را نيز ثبت كند. هر يك از اين دانه‌ها در واقع مقطع ستون‌هايي بلند درون خورشيد هستند كه حدود 1000 كيلومتر پهنا دارند و پلاسماي داغ هيدوژن و هليوم را به دليل سبك‌بودن از داخل خورشيد به سطح منتقل كرده و آنها را پس از خنك شدن و سنگين‌تر شدن به پايين منتقل مي‌كنند.
تصوير پایین نيز موقعيت اين لكه را كه 1195 ناميده شده، در روز 4 ارديبهشت 1390 روي خورشيد نشان مي‌دهد.
  اين لكه با چشم غيرمسلح نيز قابل تشخيص است، البته به شرط رعايت نكات ايمني! يادتان باشد هرگز بدون استفاده از عينك جوشكاري يا فيلتر مناسب به سطح خورشيد نگاه نكنيد كه به چشم آسيب مي‌رسد. توجه داشته باشيد كه خورشيد هر 28 روز يك بار به دور خودش مي‌گردد و بنابراين موقعيت لكه 1195 روي خورشيد به سمت راست تصوير جابجا مي‌شود.
با افزايش فعاليت‌هاي خورشيد و نزديك‌شدن به زمان اوج اين فعاليت‌هاي يازده ساله، تعداد و ابعاد لكه‌هاي خورشيدي نيز رو به افزايش گذاشته و پيش‌بيني مي‌شود طي دو سال آينده، طوفان‌هاي خورشيدي بيشتري زمين را تحت تاثير قرار دهد. شفق‌هاي قطبي و اختلال در فعاليت ماهواره‌ها و شبكه‌هاي انتقال برق و مخابرات (بخصوص در عرض‌هاي جغرافيايي بالا و نزديك به قطب) از جمله تاثيرات طوفان‌هاي خورشيدي بر زمين به‌شمار مي‌رود.

۱۳۹۰ فروردین ۲۶, جمعه

3000سال تاریخ ایران به روایت تصویر

لطفا تا بازشدن کامل تصویر تحمل فرمایید


 

۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

ترانه بسیار زیبای معین به نام بچه های البرز

تنها توضیحی که دارم اینه که به هیچ عنوان شنیدن این ترانه زیبا رو از دست ندهید.


دانلود کنید

۱۳۹۰ فروردین ۱۲, جمعه

موزیک ویدیوی حذف شده در نمایش اخراجیها3

موزیک ویدیوی جدید محمد رضا شریف نیا به نام اگه حرفاف خیلی قشنگه !!

این ویدیو مربوط به فیلم اخراجی های 3 میباشد که  از روی آهنگ اگه چشات با صدای مهرنوش درست شده وبا اینکه مدتش کم است و تغیراتی نیز در آن ایجاد شده ارزش دیدن دارد.


 

ویدئوی پربیننده تازه یوتیوب: گفتگوی دو کودک شیرخوار

ویدئویی که در این پست معرفی کنم، در حال حاضر بیشتر از 8 میلیون و دویست هزار بار در یوتیوب تماشا شده است. 
حتی ABC News‌ هم متوجه این ویدئو شده است و در این مورد بحث کرده است که این دو طفل دو قلوی ۱۷ ماهه آیا واقعا با هم ارتباط کلامی برقرار می‌کنند یا ادای صحبت کردن را درمی‌آورند و با هم تفریح می‌کنند.

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید