۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

حمله جدیدی که تمام ضدویروس­ها را به زانو درآورد!

اخیراً گروهی از دانشمندان اعلام کرده ­اند که راهی برای دور زدن تدابیر امنیتی و حفاظتی به کار رفته در بسیاری از ضد ویروس­های محبوب از قبیل مکافی، Dr.Web، نورتون، کاسپرسکی، ترندمیکرو، AVG و بیت ­دفندر ابداع کرده­ اند.
این روش توسط محققان امنیت نرم ­افزار شرکت matousec.com طراحی شده است.

 
بنا به گزارش  THE Register به طور خلاصه شیوه کار به این صورت است که ابتدا یک سری کدهای بی­خطر به سیستم عامل ویندوز تزریق می­شود. این کدها که به آنها کدهای خوش ­خیم نیز گفته می­شود، قادر است سدهای امنیتی را دور بزند اما نکته اینجاست که پیش از اجرا، به یک مجموعه کد مخرب تغییر ماهیت می­دهد.
این شیوه دارای نوعی کارکرد است که می­تواند با فریفتن بسیاری از نرم­ افزارهای ضد بد افزاری که برای سیستم عامل ویندوز عرضه می­شود، راه را برای اجرای کدهای مخرب باز کند. این در حالی است که نرم ­افزارهای امنیتی، در حالت معمولی چنین کدهایی را بلوکه کرده و به آنها اجازه اجرا نمی­دهد.
بر اساس این گزارش، تنها پیش ­نیاز اجرای این شیوه آن است که ضدویروس از SSDT استفاده کند.
SSDT یا System Service Descriptor Table روشی برای شناسایی اجزای کرنل سیستم عامل به ­شمار می­رود.
کارشناسان matousec.com با بیان اینکه روش مزبور با بسیاری از ضد ویروسهای رایج تست شده است، گفته ­اند که اگر ضد ویروسی از SSDT یا تکنیک مشابه آن استفاده نماید، به طور 100 درصد در برابر این حمله آسیب­ پذير خواهد بود.
بنا به گفته کارشناسان مجری حمله، به دلیل محدودیت زمان در اجرای تست، این روش فقط بر 34 نرم ­افزار امنیتی امتحان شده است «و گرنه این لیست بی­ انتها میبود»!
منبع : THE Register

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید