۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

افزایش قابلیت سرویس Google Goggles

clip_image002Google Goggles که به معنای عینک ایمنی گوگل است، سرویس نسبتاً جدیدی است که به آن جستجوی تصویری یا جستجوی بصری اطلاق می­شود.
کار این سرویس به این صورت است که شما با گوشی تلفن­همراه خود از سوژه مورد نظرتان عکس می­گیرید و آن را به این سرویس می­دهید. 

 
Google Goggles می­تواند با تکیه بر هوش مصنوعی، عکس مورد نظر را در گوگل جستجو کرده و اطلاعات مرتبط با آن را به شما تحویل دهد.
در حقیقت این سرویس، یک تصویر از شما می­گیرد و صدها کلمه مرتبط را به شما بر می­گرداند.
به طور مثال با گرفتن عکس از Golden Bridge علاوه بر مشاهده تصاویر مشابه، اطلاعاتی هم از ماهیت این پل و اطلاعات تکمیلی مانند تاریخچه، کاربرد و … خواهید یافت که در نهایت به یک جستجوی کامل و بینقص از موضوع مورد نظر شما میانجامید.
هرچند این سرویس در حال حاضر دوران آزمایشی خود را می­­گذراند و در ابتدای راه قرار دارد، با این حال خبرهای موجود از بهینه شدن آن حکایت دارد.
بنا به گزارش eWeek گوگل اخیراً قابلیت ترجمه را نیز به این سرویس اضافه کرده است.
بر این اساس مسافران، توریست­ها و دیگر کاربران می­توانند با گرفتن عکس از متن مورد نظر خود، نام آن را به زبان مادری خویش از گوگل بشنوند!
زبان­هایی که به نسخه 1.1 سرویس Google Goggles افزوده شده عبارت است از انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی.
گوگل اعلام کرده است که قصد دارد این قابلیت را برای دیگر زبان­های لاتین و همچنین زبان­های غیرلاتین از قبیل چینی، هندی، عربی نیز فعال سازد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید