۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

دروغ بزرگی به نام وایمکس ایرانسل

درود
بر اساس نیازی که برای من پیش آمده بود لازم شد که از سیستم وایمکس استفاده کنم. با توجه به تبلیغات گوش کر کن و چشم کورکنی که ایرانسل انجام داده بود و اینکه یکی از دو ارائه کننده انحصاری این سیستم است ( بگذریم که سهامدار عمده وایمکس مبین نت هم ایرانسل است) از طریق سایت ایرانسل و اطلاعاتی که داده بود درخواست سرویس کردم. اول که نوشته سرعتهای 512 و 256 برای کاربرهای خانگی ممنوع است و البته با کلاه شرعی ( نامه از یک شرکت ) میشه به اون سرعتها هم دست پیدا کرد.
ولی حالا روضه اصلی رو میخوام بخونم اینها تمامش مقدمه بود. من سرعت 128 کیلو بایت نامحدود رو 3ماهه خریدم و بر این اساس مودم وایمکس برای من رایگان افتاد ولی ..........
طبق آگهی ایرانسل که تصویرش رو میبینید نوشته شده است سرویس 128 کیلو بایت ، سرعت دانلود و آپلود 128 کیلو بایت در ثانیه است.

تصویر رو ببینید تا برم سراغ بقیه داستان من و وایمکس ایرانسل


مشاهده همین تصویر در سایت ایرانسل
صفحه توضیحات وایمکس ایرانسل

خوب به خیر و خوشی وایمکس من هم وصل شد و من خوش خیال اومدم سروقت اینترنت اما به قول قدیمیها زهی خیال باطل!!!!
سرعت دانلود به زور به 14 کیلو بایت در ثانیه میرسد و سرعت آپلود هم اگر بگم گریه خواهید کرد. سرعت آپلود در بهترین شرایط 6.35 کیلو بایت در ثانیه.
اینجا بود که متوجه شدم شرکت معظم و محترم ایرانسل عجب کلاه گشادی سر من گذاشته است. دلم خوش بود که با سرعتی دو سه برابر سرعت اینترنت پرسرعت که در بدترین حالات با سرعت 45 کیلو بایت برای دانلود بود  میتونم از اینترنت استفاده کنم . ولی صد رحمت به همون اینترنت ذغالی دیال آپ قدیم.
خوب بعد از یک هفته زنگ زدم به شماره 707 ( از موبایل ایرانسل ) 25 دقیقه یا همین حدودا پشت خط علاف و منتظر بودم تا یک آقایی جواب داد.
جریان رو که بهش گفتم ایشون اصلا منکر همچین تصویری که شما در بالا میبینید شدند و فرمودند سرعت پهناب باند 128 مگا بیت در ثانیه است و یک هشتم آن میشود 14 کیلو بایت در ثانیه سرعت دانلود.
وقتی هم بهش اعتراض کردم که این معادله رو هر بچه شیرخواره ای هم میدونه و اینترنت شاخ غول نیست که کسی ندونه چیه و همه مخصوصا تو ایران متخصص اینترنت شدند ولی طبق گفته ایرانسل سرعت دانلود من باید128  کیلو بایت در ثانیه باشد تنها جوابی که به من داد این بود که شما از اینترنت چیزی نمیدونی برای همین نمیفهمی.
به نظر شما من به این دوستمون باید چی میگفتم؟
ایشون یک تلفنچی که بیشتر نبود. با یک حقوق بخور و نمیر برای سرکار گذاشتن آدمایی مثل من و بدون داشتن اطلاعات فنی فقط طوطی وار چیزهایی که بهش یاد داده بودن رو داشت تکرار میکرد.
به هرحال دوستان من ، عزیزان من ، یاران من گول نخورید وایمکس نگیرید که فقط پولتون رو دور انداختید.
از من گفتن بود.
پ.ن: برای این پست لینک ادامه مطلب نمیزنم که تمام متن تو دید بازدید کننده های عزیز باشه.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام . خب باید گفت که در کل ایران اینترنت نا محدود 128 با سرعت دانلود 15 تا 20 کیلو بر ثانیه است و محدودشم 100 تا 120 در ثانیه بر میداره .
خب باید یه نکته مهم رو به یادمون باشه و اونم اینه که اینجا ایرانه !!!!!!!!!!

MAMALKAY گفت...

درود بر شما دوست عزیز و ناشناس
مشکل من سرعت دانلود نیست. مشکل اصلی من دروغگویی ایرانسل هست که با اون دبدبه و کبکبه میاد یک جدول سرعتهای مختلف منتشر میکنه و مینویسه تعرفه 128 کیلو بایت سرعت دانلود و آپلود 128 کیلو بایت داره.
بله درسته ما تو ایران هستیم ولی دروغگویی آفتی هست که از اعراب به ما رسیده و ایرانی پاک نژاد هیچوقت با دروغ کار خودش رو پیش نبرده و نمیبرد.

ناشناس گفت...

سلام.من سرعت 512 دارم.نهایتا سرعت دانلودش به 70 میرسه.سرعت آپلودش خیلی خیلی پایینه.ای مردم گول نخورین

آرش کریم بیگی گفت...

گرامی فکر کنم برای شما یک سوءتفاهم پیش آمده.
در عکسی که شما از سایت ایرانسل قرار داده‌اید، 128 کیلوبیت(128kb)قید شده است نه 128 کیلو بایت(128kB).
همانطور که می دانید یک بایت(Byte)برابر 8 بیت(bit)است. پس وقتی در عکس نوشته شده دانلود با سرعت 128 کیلوبیت یعنی شما در بهترین شرایط ممکن قادر خواهید بود با سرعت 16 کیلوبایت در ثانیه دانلود نمایید.
اگر این توضیح برای شما قانع کننده بود خواهشمند است این متن را در پیوست این پست قرار دهید یا در صورت صلاحدید در محتوا یا عنوان پست مذکور تجدید نظر نمایید.

با احترام
آرش کریم بیگی

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید