۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

سرویس جدید گوگل: یک چیز دیگر

گوگل حدود یک سال پیش سرویس جدیدی را راه اندازی کرد که از آن برای جستجو و مقایسه یافته­ ها استفاده می­شد.
این سرویس Google Squared نام گرفت. 

 
از آن زمان تا کنون تیم گوگل در نیویورک به طور پیوسته در حال کار بر بهبود کیفیت این سرویس و افزودن ویژگی­های جدید به آن بوده است؛ که از این جمله می­توان به قابلیت مرتب سازی اطلاعات و تبدیل آنها به یک فایل اشاره کرد.
هفته گذشته گوگل بخشی از سرویس Google Squared را وارد نتایج جستجو کرده است و این سرویس جدید را Something different نام نهاد.
بنا به گزارش وبلاگ رسمی گوگل، با استفاده از قابلیت Something different (یک چیز دیگر)، وقتی شما کلمه­ ای را جستجو می­کنید، گوگل کلماتی را که به نحوی با درخواست شما مرتبط و به گونه ­ای با آن متفاوت است، نمایش می­دهد.
به عنوان مثال اگر شما واژه opera را جستجو کنید، گوگل کلماتی همچون safari، netscape، mozilla، google chrome و irefox را ارائه می­کند. 

 
همانطور که احتمالاً می­دانید همه این کلمات، به مرورگرهای اینترنتی اشاره می­کند.
این نتایج در سمت چپ نتایج اصلی گوگل نمایش داده می­شود.
باید توجه داشت که Something different با Related searches متفاوت است. در واقع Related searches به شما کمک می­کند در رابطه با واژه موردنظرتان به اطلاعات عمیق­تری دست یابید در حالی که Something different واژه­ هایی را که در یک طبقه هستند به شما پیشنهاد می­نماید.
به عنوان مثال جستجوی «زرافه» را در نظر بگیرید. پیشنهادهای Related searches عبارت است از تصاویر زرافه­ ها، حقایقی درباره زرافه­ ها و حیوانات آفریقایی. ولی گورخر، فیل و چیتا واژه­ هایی که سرویس Something different برمی­گرداند و واضح است که همه اینها در یک طبقه جای می­گیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه عملکرد این سرویس به ایـنـجـا مراجعه کنید.
منبع: گوگل

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید