۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

طولاني‌ترين تله‌کابين دنيا در گيلان ساخته مي‌شود

ا تصويب طرح جامع منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري درفک (شهرستان رودبار استان گيلان) طولاني‌ترين تله‌کابين جهان به مسافت ‌٦ / ‌١٢ کيلومتر در اين منطقه ساخته مي‌شود. 


به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، رحمت‌الله احمدي ـ مدير کل مناطق نمونه‌ي گردشگري ـ با بيان اين مطلب اظهار داشت: سايت يادشده يکي از بزرگ‌ترين سايت‌هاي طبيعت‌گردي کشور است و طولاني بودن مسير، گذر از طبيعت بکر و جنگل‌ها، ويژگي خاصي را به اين تله‌کابين بخشيده است.
وي با اشاره به ديگر ويژگي‌ها و مزاياي اين تله‌کابين، گفت: استفاده از سيستم «روبوست» با ايجاد امکان بهره‌گيري از کابل‌هاي بسيار بلند، جريان حمل‌ونقل مسافر به‌صورت ممتد و بدون توقف، آسايش در مسير، ايجاد فضاي خصوصي براي مسافران در طول مسير و داشتن کابين‌هاي VIP از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين پروژه است.
او مساحت کل اراضي مورد نياز پروژه را نزديک ‌٢١٩ هکتار ارزيابي کرد و افزود: از اين ميزان، ‌١٤٥هزار و ‌٥٢٥ مترمربع زيربناي پروژه خواهد بود و حجم سرمايه‌گذاري آن حدود سه‌هزار و ‌٣٢٤ميليون ريال است.
او حمايت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را در پيشرفت فيزيکي اين پروژه ارزيابي و بيان كرد: پس از تصويب طرح جامع پروژه، از ابتداي سال ‌١٣٨٧ تا کنون سازمان حدود ‌١٧ميليارد ريال اعتبار براي تأمين زيرساخت‌هاي اين منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري اختصاص داده و اکنون احداث راه دسترسي و همچنين توسعه‌ي شبکه‌ي برق‌رساني طرح در حال اجراست.
مدير کل مناطق نمونه‌ي گردشگري صدور موافقت‌نامه‌ي تأسيس پي‌گيري واگذاري اراضي مورد نياز و ديگر مشکلات موجود در اجراي پروژه‌ها، کمک به اعطاي معافيت‌هاي گمرکي و مالياتي پروژه‌هاي گردشگري در چارچوب قوانين مصوب را از ديگر حمايت‌هاي سازمان براي توسعه‌ي زيرساخت‌هاي گردشگري دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید