۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

از ماه آينده دامنه فارسي ثبت كنيد

مدير مرکز ثبت دامنه ir. با بيان اينکه، بکارگيري آدرس هاي کاملا فارسي در اينترنت در انتظار تاييد شرکت آيکن است گفت: تا يک ماه آينده شاهد بکارگيري آدرس هاي کاملا فارسي در فضاي اينترنت خواهيم بود. 


علي رضا صالح" به ايرنا، گفت: در حال حاضر دامنه هاي فارسي در مرکز ثبت دامنه هاي ir. ثبت مي شود، اما به دليل اينکه شرکت آيکن "شرکت اينترنتي براي ثبت نام و شماره ها" هنوز پسوند ".ايران" را در کارگزار ريشه تاييد نکرده است، استفاده از دامنه هاي فارسي تنها با اضافه کردن ir. در انتهاي نام دامنه امکان پذير است.
صالح ابراز اميدواري کرد که تا يک ماه آينده با تصويب درخواست مرکز ثبت دامنه ir. مبني بر قرار گرفتن .ايران در کارگزار ريشه ( route server) ، استفاده از اين دامنه ها بدون اضافه کردن پسوند ir. بعد از پسوند .ايران امکان پذير شود.
وي افزود: پس از تصويب پسوند .ايران تمامي افراد اعم از حقيقي و حقوقي مي توانند با مراجعه به وبگاه ثبت ir. يا هر يک از نمايندگي هاي فروش اين مرکز اقدام به ثبت دامنه مورد نظر خود به خط فارسي نمايند.
مدير مرکز ثبت دامنه ir. خاطر نشان کرد: اين امکان ثبت هم اکنون نيز قابل استفاده است، اما براي استفاده از نام دامنه ها همانگونه که ذکر شد يک پسوند ir. در انتهاي نام دامنه بعد از پسوند .ايران بايد اضافه شود.
صالح افزود: مثلا براي مراجعه به وبگاه اين مرکز مي توان به نشاني "وب.ثبت دامنه.ايران.ir" مراجعه کرد.
وي خاطر نشان کرد: مرکز ثبت دامنه ir. در 25 نوامبر سال 2009 بلافاصله پس از قبول درخواست دامنه هاي بين المللي توسط آيکن ، درخواست خود را مبني بر ثبت دامنه ".ايران" به آن شرکت ارسال کرد و با توجه به پيگيري هاي مکرر اين مرکز و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اميد مي رود که تا يک ماه آينده دامنه .ايران تصويب شود.
براي ثبت نشاني هاي کاملا فارسي اينترنت بايد از نسخه جديد اينترنت اکسپلورر 9 يا از طريق فايرفاکس اقدام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید