۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

كشف داروي 2000 ساله در «ايتاليا»

محققان در بقاياي يك كشتي غرق شده در سواحل «ايتاليا» موفق به كشف داروي 2000 ساله شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، باستان‌شناسان ايتاليايي در جريان بررسي‌هاي خود بر روي مواد كشف شده در بقاياي يك كشتي 2000 ساله كه در سال 1981 در سواحل منطقه «توسكاني» ايتاليا كشف شده، موفق به شناسائي جعبه‌هاي دارو و تجهيزات پزشكي شدند.
به گزارش آني، باستان‌شناسان با بررسي‌هاي آثار كشف شده در اين كشتي كه در حدود سال 130 پيش از ميلاد مسيح (ع) غرق شده، موفق به شناسائي 136 جعبه چوبي حاوي نوعي قرص گياهي دايره‌اي شكل به همراه يك ظرف مسي و چندين چاقو شدند كه احتمالا از آنها براي خونگيري استفاده مي‌شده است.
محققان ايتاليايي همچنين با استفاده از آزمايش DNA، تركيبات قرص‌هاي گياهي را هويج، تربچه، جعفري، كرفس، پياز، كلم، يونجه و پوست درخت بلوط اعلام كردند، اين در حالي است كه در حدود دو هفته قبل باستان‌شناسان چيني در جريان كاوش‌هاي خود در مقبره‌اي چند هزار ساله در شهر «ژيان» در شمال غربي اين كشور موفق به كشف يك ظرف برنزي2400 ساله به همراه چندين تكه استخوان شدند.
محققان چيني با استفاده از آزمايش DNA به اين نتيجه رسيدند كه از اين ظرف برنزي براي تهيه و يا نگهداري نوعي غذا حاوي تكه‌هاي استخوان كه در آب طبخ شده و شبيه به سوپ است، استفاده مي‌شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید