۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

کشف فرمول جديد حفظ کربوهيدرات بدن براي دوندگان ماراتن

دوندگان ماراتن ماه‌ها براي اين مسابقه عظيم تمرين مي‌کنند اما در روز مسابقه قبل از اتمام آن، مقدار ذخيره کربوهيدرات‌هاي خود را از دست مي‌دهند و نمي‌توانند به خط پايان برسند.

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، واحد علوم پزشکي ايران، يک فرمول جديد توسط دانشجوي دانشگاه هاروارد که خود نيز دونده ماراتن است، به دست آمده که مي‌تواند به دوندگان ماراتن اين نويد را بدهد تا بتوانند قبل از مسابقه مقدار کربوهيدرات مورد نياز بدن را تامين کنند.

اين دونده دانشجو با بيان اين‌كه معمولا بيش از 40 درصد دوندگان ماراتن به خط پايان نمي‌رسند، گفت: در حالي که بسياري فکر مي‌کنند تمام کردن همه کربوهيدرات‌هاي ذخيره شده در بدن در مسابقه اجتناب‌ناپذير است، من فرمولي ارائه مي‌دهم تا بتوان کل کربوهيدرات مورد نياز بدن را قبل از مسابقه تامين کرد.

وي اضافه کرد: دوندگان بايد سه چيز را بدانند؛ وزن خود، زمان مورد نياز براي تمام کردن ماراتن و مقدار ماکزيمم ظرفيت مصرف اکسيژن.

اين موارد که به «تناسب ايروبيک» موسوم‌اند، مقدار اکسيژن مورد نياز بدن براي انتقال به ماهيچه‌ها را اندازه مي‌گيرند.

براي اين کار يک تست تردميل نياز است که در زمان استراحت مقدار ماکزيمم ضربان قلب خود را تقسيم بر 2 و آن‌گاه ضرب در 15 مي‌کنيم که مقدار «ظرفيت ايروبيک» به دست مي‌آيد و نرخ ضربان قلب ماکزيمم به راحتي از روي سن و تفريق آن از 220 پالس در دقيقه به دست مي‌آيد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید