۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

سرطان هم تحت تاثير فاصله طبقاتي است!

كارشناسان انستيتو سلامت و رفاه استراليا در گزارشي اعلام كردند: افرادي كه ساكن محله‌ها و مناطق پولدار نشين و مرفه شهري هستند اغلب در معرض خطر ابتلا به سرطان‌هاي خاص قرار دارند اما در عوض ساكنان محله‌هاي معمولي و كم بضاعت‌تر از اين سرطانها در امان هستند.

به گزارش ايسنا، اين گزارش آماري نشان داده است كه افراد ثروتمندتر و مرفه بيشتر در معرض ابتلا به سرطان‌هاي سينه، پروستات و پوست هستند. از سوي ديگر احتمال ابتلا به سرطانهاي روده، دهانه رحم و ريه در بين افراد كم بضاعت‌تر به مراتب بيشتر است.

به گزارش روزنامه سيدني مورنينگ هرالد، اين كارشناسان تاكيد كردند كه نرخ ابتلا به سرطان ريه در طبقات مختلف اجتماعي به لحاظ درجه رفاه و موقعيت اجتماعي - اقتصادي افراد، ‌بسيار متفاوت است. براي مثال در طبقه پايين‌تر جامعه از هر 100 هزار مورد 50 نفر به سرطان ريه مبتلا مي‌شوند در حالي كه در طبقات مرفه‌تر نرخ ابتلا به اين سرطان 35 نفر در هر 100 هزار نفر است. اما از سوي ديگر درصد ابتلا به سرطانهاي سينه، ‌پروستات و پوست در خانواده‌هاي مرفه‌تر بالاتر است.

اين كارشناسان مي‌گويند: هرچند به دليل شرايط نامطلوبتر زندگي، افزايش نرخ ابتلا به سرطان در جوامع فقيرتر تعجب برانگيز نيست اما ثروتمندان هم به نوبه خود از اين بيماري كشنده در امان نيستند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید