۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

سواحل «مصر» خالي از گردشگران

با مرگ يك گردشگر آلماني بر اثر حمله‌ي يك كوسه، سواحل «مصر» خالي از گردشگران شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با مرگ يك گردشگر زن آلماني در سواحل «مصر» به دليل حمله‌ي يك كوسه، سواحل اين كشور از گردشگران خالي شده و كارشناسان از وقوع بحراني جديد در صنعت گردشگري اين كشور سخن مي‌گويند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، روز پنجشنبه دو كوسه به چهار گردشگر غواص از كشور‌هاي «روسيه» و «اوكراين» در سواحل «درياي سرخ» در «مصر» حمله كردند كه به قطع عضو دو نفر از آن‌ها انجاميد، روز يكشنبه نيز با وجود اعلام مقامات مصري مبني بر پاكسازي سواحل «درياي سرخ» از وجود كوسه‌ها، يك گردشگر زن آلماني نيز توسط يك كوسه كشته شد.
اين گردشگر آلماني زن 70 ساله مشغول شناكردن در سواحل «درياي سرخ» بود كه به دليل حمله‌ي يك كوسه بازوي خود را از دست داده و در نهايت به دليل خونريزي شديد درگذشت.
پس از اين اتفاق، بسياري از گردشگران كه هر سال براي شنا و غواصي در سواحل درياي سرخ به منطقه‌ي «شر‌م‌الشيخ» سفر مي‌كنند، سفر خود را لغو كردند.
در اين شرايط مقامات مصري اعلام كرده‌اند كه از شكارچيان حرفه‌اي براي شكار كوسه قاتل گردشگر آلماني و يا ديگر كوسه‌ها براي پاكسازي سواحل منطقه‌ي «شر‌م‌الشيخ» دعوت بعمل آورده‌اند.
در اين شرايط، كارشناسان شرايط صنعت گردشگري مصر را بحراني مي‌دانند. اين درحالي است كه صنعت گردشگري منبع اصلي درآمد دولت مصر است و بخش اعظم نيروي كار اين كشور در اين صنعت يا صنايع مرتبط با آن فعاليت مي‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید