۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

توضیحات همایون شجریان در پی لغو کنسرت تبریز

درپي لغو كنسرت تبريز، همايون شجريان توضيحاتي را منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هنرمند عرصه‌ي موسيقي در توضيحاتش كه در سايت دل‌آواز منتشر شده است،آورده است:

«هنردوستان گرامي وفرهيخته‌ي آذربايجان شرقي
با سلام و احترام و با نهايت تأثر از لغو کنسرت ششم و هفتم اسفند ماه در شهر هنر دوست تبريز،متاسفانه با وجود در دست داشتن مجوز رسمي اجراي کنسرت از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تهران و پس از گذراندن تمامي مراحل اداري و امنيتي از جمله بازخواني اشعار کنسرت و بازشنوايي تمام کارهايي که قرار بود در اين کنسرت اجرا گردد، در آخرين روزهاي تمرين با مخالفت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي مبني بر حضور دو نوازنده زن در گروه همنوازان حصار مواجه شديم به طوري که عنوان گرديد چنانچه خانمها حذف و يا جايگزين گردند مجوز اين کنسرت بلافاصله صادر خواهد شد و ديگر مشکلي وجود نخواهد داشت که طبيعتاً قبول چنين شرايطي براي ما غير ممکن بود.

بسيار متاسفيم که نتوانستيم به ديدار شما مردم فرهيخته نائل آييم. بدون شک پيوند احساسي اين هنرمندان جوان که نبوغ و اخلاق شايسته‌ي شان زبانزد همه است به‌واسطه هنر اصيل ايراني با شما هنردوستان گرامي ناگسستني است.

در پايان سئوال من از مسئولين محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان اين است که به نظر ايشان موسيقي فاخر چه نوع موسيقي است؟ و موسيقي که سالهاست من و پدرم اجرا مي‌کنيم از چه نوع است؟»






هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید