۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

گزارشي از اجراهاي فردا جشنواره‌ي موسيقي فجر

اجراي «خوان مارتين» در شيراز

و گزارشي از اجراهاي فردا جشنواره‌ي موسيقي فجر
 

به گزارش خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «تالار وحدت» برنامه‌هاي خود را با دو اجرا در بخش بين‌الملل پيگيري مي‌كند؛ اين تالار در ساعت 18:30 گروه «دولتمند خلف» از كشور تاجيكستان و در ساعت 21:30 «اركستر زهي كي‌يف» از كشور اكراين با سرپرستي «هرمان ماكا رنكو» را ميزباني مي‌كند.
سالن «رودكي» نيز برنامه‌هايش را به بخش رقابتي اختصاص داده است. اين سالن در ساعت 18:30 ميزبان «اركستر مجلسي آرس‌نوا» با سرپرستي «آرمين قيطاسي» و «دوئت زهي جوانان» به سرپرستي ميلاد عالمي است؛ هم‌چنين در ساعت 21 در اين تالار «گروه كر آرپا» به سرپرستي «آربي بابوميان» و «گروه كر هنرستان دختران» به سرپرستي «شهلا ميلاني» برنامه اجرا مي‌كنند.

 
تالار بزرگ وزارت كشور نيز در بخش جنبي ميزبان كنسرت پاپ «احسان خواجه‌اميري» است.


سالن سوره حوزه‌ي هنري نيز برنامه‌ي ساعت 18:30 خود را در طول جشنواره به بخش رقابتي اختصاص داده است و فردا «گروه سرايان» به سرپرستي سيدرضا طيبي و گروه «زي» به سرپرستي شهباز شاهين‌پور به اجرا مي‌پردازند؛ برنامه‌ي ساعت 21 اين سالن نيز به بخش جشنواره‌ي‌ جشنواره‌ها كه به‌منظور توجه ويژه به گروه‌هاي موسيقي شاخص شهرستاني اختصاص دارد برنامه‌ي خود را به اجراي «گروه تنبور‌نوازان بيستون كرمانشاه» به سرپرستي بهزاد مرادي و «گروه آلاله» به سرپرستي حسين رضايي اختصاص داده است.

سالن انديشه حوزه‌ي هنري نيز برنامه‌ي روز يكشنبه خود را در ساعت 18:30 به اجراي «گروه رومي» به‌ سرپرستي پدرام درخشاني در بخش جنبي اختصاص داده است و برنامه‌ي ساعت 21:30 اين سالن نيز به بخش ويژه‌ي «ذكر و ذاكرين و مولودي» كه مربوط به فعاليت‌هاي جنبي جشنواره است، اختصاص دارد.

در اين ساعت گروه «غلام مارگيري» از هرمزگان، «غلامرضا آل‌جوقي» از خراسان و «حسان‌اگزارچناني‌زاده» از خوزستان اجرا خواهند كرد.

فرهنگسراي نياوران نيز در برنامه‌ي ساعت 18:30 به بخش رقابتي و اجراي «گروه آگرين» به سرپرستي رضا انصاري و «گروه موتيف» به سرپرستي داريوش آغنده اختصاص داده است.

برنامه‌ي ساعت 21 اين سالن نيز به اجراي بخش بين‌الملل متعلق است و در آن «مارال يكشي‌آوا» از تركمنستان و «يرساين باسيكارا» و «بريك ژوسب‌اف» از قزاقستان اجرا خواهند كرد.

فرهنگسراي ارسباران برنامه‌ي ساعت 18:30 خود را به اجراي دو گروه در بخش رقابتي با عنوان «نغمه هرمزگان» به سرپرستي غلامرضا رحيميان و «آرنگ» به سرپرستي پيمان بزرگنيا اختصاص داده است.

برنامه‌ي ساعت 21 اين فرهنگسرا نيز مربوط به پيشكسوتان موسيقي نواحي است كه به بخش قشقايي اختصاص دارند و در آن عليرضا شهبازي و پروين بهمني حضور خواهند يافت.

پرديس ملت نيز در بخش جنبي ميزبان «گروه نغمه‌ساز» به سرپرستي «سينا سرلك» در ساعت 19:30 است.

خانه هنرمنداني كه برنامه‌هاي خود را به بخش پژوهشي بيست‌وپنجمين جشنواره‌ي موسيقي فجر اختصاص داده است در ساعت 16 پويا سرايي به «تبار‌شناسي بنياد‌هاي زيبايي‌شناختي فرهنگ موسيقايي اسلامي _ ايراني در حوزه‌ي مداليته» مي‌پردازد. دراين برنامه بريك ژوسب‌اف از قزاقستان نيز حضور خواهد داشت.

سالن شهيد سليماني نيز كه برنامه‌هاي خود را در طول جشنواره به منتخب جشنواره‌ي موسيقي معلولان با عنوان بخش توانمندان اختصاص داده است، ميزبان «گروه كاسيت» و «تك‌نوازي سنتور ارغوان حمسي» است.

شهر شيراز نيز در بخش بين‌الملل ميزبان اجراي نوازنده‌ي گيتار فلامينكو اسپانياست و خوان مارتين پس از اجرا در تهران در اين شهر نيز اجرا خواهد داشت.

شهر كرمان نيز از فردا به جشنواره‌ي موسيقي فجر مي‌پيوندد و در بخش بين‌الملل گروه فيض‌علي حسن‌اف از كشور تاجيكستان در آن اجرا خواهند داشت.

مركز همايش‌هاي برج ميلاد نيز فردا يكشنبه برنامه‌ي ندارد.



بيست‌وپنجمين جشنواره‌ي موسيقي فجر فردا ـ يكشنبه 9 اسفند‌ ـ برنامه‌هايش را در سه شهر تهران، شيراز و كرمان پي مي‌گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید