۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

خودروی خاتم کاری شده

خوردوي خاتم کاري که بر روي آن 150 قطعه الماس و 10 کيلو طلا نصب شده توسط هنرمندان و طراحان شيرازي مقيم خارج ساخته شده و توانسته به خوبي هنر اصيل ايران را به رخ تکنولوژي غرب بکشد. این خودرو یک میلیون دلار قیمت دارد.

(golden one  يک طلايي) نام اين خودرو است که توسط هنرمندان شيرازي در کشور امارت طي سالهاي 2004 تا 2006 ساخته شده و در آن از هفت نوع از صنايع دستي ايراني نظير خاتم، معرق، مليله کاري، طلا کاري، نقره کاري و صدف کاري استفاده شده است.
سيامک حجت طراح اين خودرو بيان کرد: در اين خودرو 150 قطعه الماس و 10 کيلو طلاي 18 عيار استفاده شده است.
وي با اشاره به اينکه در اين خودرو به طول شش متر و نيم از خاتم در بدنه آن استفاده شده، بيان کرد: در هر سانتي متر مربع 120 قطعه خاتم در خودروي مذکور استفاده شده که با احتساب اين شش و نيم متر حدود هفت ميليون و 200 قطعه خاتم در آن به کار رفته است

طراح اين خودرو با اشاره به اينکه براي کفپوش اين خودرو به جاي موکت از فرش دستباف ايراني استفاده شده، بيان کرد: جنس صندليهاي اين خودرو از جير طبيعي و دستگيره هاي آن نيز از چرم طبيعي است.
طراح اين خودرو همچنين با اشاره به اينکه ارزش golden one يک ميليون دلار است، افزود: در سال 2007 اين خودرو در نمايشگاه معتبر "موتور شو" دبي که يکي از معتبرترين نمايشگاه هاي دنيا به شمار مي رود در بين خودروهاي مطرح جهان توانست عنوان زيباترين و گران ترين خودروهاي دنيا را از آن خود کند.
حجت با اشاره به اينکه براي اين خودرو 20 هزار ساعت کار انجام شد، افزود: ساخت اين خودرو که بتواند با سرعت 240 کيلومتر در ساعت نيز حرکت کند براي ما افتخار بود که توانستيم هنر اصيل ايراني را به کشورهاي ديگر از جمله غرب نشان بدهيم.
وي با اشاره به اينکه با اين کار قصد داشتيم فرهنگ، هنر و تمدن ايران را به رخ آنها بکشيم، افزود: در نمايشگاه موتورشو اين خودرو در ميان بسياري از خودروهاي معروف جهان خوش درخشيد و با اين امر توانستيم هنرهاي ايراني از جمله خاتم کاري را به دنيا معرفي کنيم و نشان دهيم .
 خودروي مذکور پس از انجام مراسمهاي رونمايي براي هميشه در شيراز نگهداري مي شود.
سيامک حجت داراي دکتراي طراحي خودرو است که اين مدرک را فقط 30 نفر در دنيا دارند و براي کشور اين امر نيز افتخار بزرگي به شمارمي رود که يکي از دارندگان مدرک طراحي خودرو در دنيا يک هنرمند ايراني است.
با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید