۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

نمايش دو انگشت گاليله در فلورانس

دو انگشت گاليله در موزه‌اي در فلورانس به نمايش درآمدند. 
 
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روز گذشته دو انگشت گاليله، دانشمند ايتاليايي كه سال‌ها قبل از جسد وي در كليساي جامع فلورنتين جدا شده بودند، در موزه تاريخ و علوم شهر فلورانس ايتاليا به نمايش درآمدند.
به گزارش آسوشيتدپرس، در سال 1793 ميلادي، 95سال پس از مرگ گاليله، وقتي جسد او براي انتقال به مقبره‌ي جديدش در شهر فلورانس از مكان نخستين خارج شد، سه انگشت، يك مهره‌ي ستون فقرات و يك دندان از جسدش برداشته شدند.
يكي از انگشت‌ها، مدت كوتاهي بعد پيدا شد و از آن زمان تاكنون در موزه‌ي تاريخ علوم فلورانس نگهداري مي‌شود؛ ولي دو انگشت گاليله كه انگشت‌هاي مياني و شست دست راست او هستند، همراه يك دندان، نزد يكي از علاقه‌مندان به گاليله نگهداري و از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شدند. در طول سال‌ها، مالكان انگشتان و دندان گاليله آن را فراموش كردند. به همين دليل، ظرف حاوي انگشتان و دندان گاليله را همراه محتوايش فروختند.
سال‌ها بعد، يك مجموعه‌دار ظرف محتوي اين آثار تاريخي را خريد، اما هيچ‌گاه از ارزش تاريخي آن اطلاع نيافت تا اين‌كه پس از تماس با مدير موزه‌ي فلورانس، او به‌طور تصادفي به اين راز پي برد.
در سال‌هاي گذشته، دو انگشت و دندان گاليله در يك ظرفي شيشه‌يي كه در يك جعبه‌ي چوبي بود، نگهداري مي‌شدند.
موزه تاريخ و علوم فلورانس يكي از غني‌ترين موزه‌هاي جهان مي‌باشد كه از دوسال براي انجام تعميرات تعطيل بود تا اين‌كه روز گذشته با نمايش انگشتان گاليله به طور رسمي گشايش يافت.
گاليله ـ دانشمند ايتاليايي ـ كه اعلام كرد، زمين به دور خورشيد مي‌گردد، در سال 1642 ميلادي درگذشت.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید