۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

ایده‌های قطر برای میزبانی جام‌جهانی 2022




قطر با طراحی 5 استادیوم پیشرفته که با استفاده از انرژی خورشیدی، دمای فضای درونی را به کمتر از 28 درجه سانتی‌گراد می‌رساند، یکی از مدعیان اصلی کسب میزبانی جام‌جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی است. پس از پشت سر گذاشتن تب و تاب جام جهانی آفریقای جنوبی، یازده کشور دنیا در حال رقابت با یکدیگر برای کسب میزبانی جام‌جهانی 12 سال دیگر هستند و این در حالیست که قطر تمامی سعی خود را کرده تا بتواند یک جام جهانی به یادماندنی را به ارمغان آورد.



 
قطری‌ها از استادیوم‌های طراحی شده برای برگزاری این مسابقات رونمایی کردند تا شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ، تجربه های ناب از فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند. این استادیوم‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و اولین رویداد ورزشی فضای باز را رقم خواهند زد که دارای سیستم تهویه کامل در آب‌وهوای داغ صحرا هستند.

 


قرار است جام جهانی قطر در 5 استادیوم با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد برگزار شود. پوشش خارجی یکی از آن‌ها دارای نمایشگرهایی است که از آن برای پخش زنده مسابقات استفاده می‌شود.


یکی دیگر از این استادیوم‌ها نیز با نوارهای رنگی پوشیده شده که سمبل تیم‌های شرکت‌کننده و به نشانه دوستی، تحمل مشترک و احترام به جام جهانی و قطر هستند.

استادیوم سوم، الخور نام دارد که در طراحی آن از صدف‌های دریایی الهام گرفته و به شکل یک چشم بزرگ طراحی شده است. طرفداران و تماشاچیان تیم‌ها می‌توانند زیر سایه سقف متحرک و انعطاف‌پذیر آن نشسته و از فضای سبز و باغ‌های اطراف نیز لذت ببرند.

در طراحی استادیوم دیگر نیز مجموعه ورزش‌های آبی در نظر گرفته شده است.
ورودی یکی دیگر از این استادیوم‌ها نیز به پل دوستی بین بحرین و قطر متصل است. این پل، قطر را به جزیره همسایه‌اش متصل می‌کند و یکی از عجایب معماری دنیای عرب است.
تمام این استادیوم‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و به این ترتیب با ثابت نگه داشتن دما زیر 28 درجه سانتی‌گراد، نمی‌گذارند آب‌وهوای داغ صحرا، تماشاچیان و ورزشکاران را بیازارد. قطر هم‌چنین اعلام کرده که برخی از تجهیزات این استادیوم‌ها که پس از جام جهانی بی‌مصرف خواهند ماند، برای ارتقای ورزش فوتبال به کشورهای دیگر منتقل خواهند شد.



منبع : خبرآنلاین

و اما با اینکه هنوز میزبان جام جهانی 2018 و 2022 تعیین نشده و در حال حاضر تا انتخاب کشور برگزار کننده از سوی فیفا حرف و حدیث هایی را بدنبال دارد، لوگوی مسابقات جام‌جهانی 2014 بطور رسمی معرفی شد.

برزیل در سال 2014 میزبان بیستمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال خواهد بود. این کشور چندی پیش در مراسمی لوگوی رسمی این رقابت‌ها را معرفی کرد. لوگوی جام‌جهانی 2014 در خود سه دست رنگی را دارد که بر سر یک توپ هستند. در زیر این لوگو به رنگ قرمز عدد 2014 یعنی سال برگزاری جام‌جهانی حک شده است.

سپ بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال در مراسم معرفی این لوگو که در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد، گفت: برزیل بزرگ‌ترین کشور فوتبالی دنیاست. در برزیل فوتبال یک آیین است. زمان آن فرارسیده است که ما به آمریکای جنوبی بازگردیم. آخرین‌بار آرژانتین در سال 1978 از منطقه آمریکای جنوبی میزبان جام‌جهانی بود. آخرین میزبانی برزیل هم به سال 1950 بازمی‌گردد.
با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید