سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در نامهاي رسمي به شركت ايرانسل – MTN خواستار توقف فروش سيم كارتهاي اين اپراتور شد.
در اين نامه كه چند روز پيش خطاب به مديرعامل اپراتور دوم نوشته شده، آمده است، با توجه به پر شدن سقف تعداد مشتركان اين اپراتور، ايرانسل بايد فروش سيمكارتهاي خود در بازار كشور را متوقف كند.
براساس اين گزارش، اپراتور دوم موظف است پس از دريافت اين ابلاغيه نسبت به توقف تبليغات و فروش سيمكارتهاي خود اقدام كند و در صورت تمكين نكردن اپراتور به ابلاغيه سازمان، براساس بندهاي جريمهاي در نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوري با اپراتور متخلف برخورد ميكند.
در اين نامه همچنين امده است: اپراتور ايرانسل – MTN در صورت درخواست افزايش تعداد مشتركانش ميتواند طرح توجيهي خود را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارايه كند و نهايتا كميسيون تنظيم مقررات دراينباره تصميمگيري ميكند.
گفتني است، براساس قانون، سازمان صدا و سيما موظف است براي پخش تبليغات اپراتورهاي تلفن همراه از سازمان تنظيم مقررات تادييه دريافت كند كه گفته ميشود در صورت به تمكين نكردن ايرانسل به ابلاغيه رگولاتوري، اين سازمان با اتكا به قانون و اهرم هاي نظارتي از ادامه تبليغات فروش سيمكارت و فروش سيمكارتهاي ايرانسل جلوگيري ميكند.
اين اقدام سازمان تنظيم مقررات در حالي است كه حدود دو هفته پيش، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پروانه ایرانسل نیز همانند سایر اپراتورها سقف دارد و ایرانسل نمیتواند بیشتر از 15 میلیون و 800 هزار مشترک جذب کند که اپراتور دوم با توجه به مشترکان فعال خود فاصله زیادی تا رسیدن به سقف پروانهاش ندارد. محمد كرمپور افزوده بود: طبق قانون، تمامي اپراتورها سقف مشخصي دارند، چون بدون تعيين سقف امكان كنترل و نظارت بازار وجود ندارد.در اين نامه كه چند روز پيش خطاب به مديرعامل اپراتور دوم نوشته شده، آمده است، با توجه به پر شدن سقف تعداد مشتركان اين اپراتور، ايرانسل بايد فروش سيمكارتهاي خود در بازار كشور را متوقف كند.
براساس اين گزارش، اپراتور دوم موظف است پس از دريافت اين ابلاغيه نسبت به توقف تبليغات و فروش سيمكارتهاي خود اقدام كند و در صورت تمكين نكردن اپراتور به ابلاغيه سازمان، براساس بندهاي جريمهاي در نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوري با اپراتور متخلف برخورد ميكند.
در اين نامه همچنين امده است: اپراتور ايرانسل – MTN در صورت درخواست افزايش تعداد مشتركانش ميتواند طرح توجيهي خود را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارايه كند و نهايتا كميسيون تنظيم مقررات دراينباره تصميمگيري ميكند.
گفتني است، براساس قانون، سازمان صدا و سيما موظف است براي پخش تبليغات اپراتورهاي تلفن همراه از سازمان تنظيم مقررات تادييه دريافت كند كه گفته ميشود در صورت به تمكين نكردن ايرانسل به ابلاغيه رگولاتوري، اين سازمان با اتكا به قانون و اهرم هاي نظارتي از ادامه تبليغات فروش سيمكارت و فروش سيمكارتهاي ايرانسل جلوگيري ميكند.
همچنين معاون نظارت رگولاتوري نيز در اين باره گفته بود: به دليل اينكه در پروانه اپراتور دوم صراحتا ذكر نشده بود كه ايرانسل چه تعداد سيمكارت فعال ميتواند داشته باشد، به منظور رفع اين ابهام شوراي اقتصاد در زمان واگذاری پروانه موردي را به طرح تجاري افزود كه براساس آن ايرانسل ميتواند حداكثر 15 ميليون و 800 هزار مشترك داشته باشد.
منبع : روزنامه فناوران اطلاعات