۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

بخشي از بيني «مجسمه آزادي» چكش حراج مي‌خورد

بخشي از بيني «مجسمه آزادي» در كشور آمريكا چكش حراج مي‌خورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حدود يك ماه ديگر بخشي از بيني «مجسمه آزادي» در كشور آمريكا كه به عمليات بازسازي اين مجسمه در دهه 80 ميلادي تعلق دارد، در حراجي گوارنسي (Guernsy) شهر نيويورك چكش حراج مي‌خورد. 

 
به گزارش آسوشيتدپرس، تكه‌اي از بيني مجسمه آزادي كه قرار است در 24 سپتامبر به حراج گذاشته شود، يكي از چهار تكه‌اي است كه براي مرمت بيني اين مجمسه در دهه 80 ميلادي ساخته شد كه در اين ميان يكي از اين تكه‌ها روي بيني مجسمه نصب شد، يكي از بين رفت و ديگري نيز در يك مجموعه خصوصي نگهداري مي‌شود.
مجسمه آزادي توسط فرانسه در سال 1886 به آمريکا اهدا شد. اين مجسمه در جزيره آزادي در دهانه رود هودسون (Hudson) در بندر نيويورک قرار دارد.
سازندگان اين اثر، فردريد آوگوسته، بارتولدي و گوستاو آيفل بودند. مجسمه آزادي به عنوان يکي از نشانه هاي ايالات متحده به شمار مي‌رود.
مجسمه آزادي، مجسمه زني است که مشعلي را به دست راست خود گرفته و با دست چپ خود نيز لوحي را نگه داشته است.
ارتفاع کلي اين مجسمه از سطح تا نوک مشعل آن، 93 متر است، اين در حالي كه در قسمت پايه مجسمه، موزه‌اي وجود دارد که تاريخچه اين مجسمه را براي بازديدكنندگان شرح مي دهد.
در سال 1984، دولت آمريكا پروژه بازسازي اساسي مجسمه آزادي را آغاز کرد و پس از مرمت آن را در فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو به ثبت رساند.
از نظر شمايل ظاهري، طراحي اين مجسمه به مجسمه باستاني غول رودس شباهتهايي دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید