۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

مجسمه کوروش در ایران و سیدنی!!!

چهار عکس اول مجسمه 4 متری کوروش یا مجسمه معروف به ذوالقرنین در المپیک پارک سیدنی هست و دوتا عکس بعدی ، عکس اصل این مجسمه در پاسارگارد و حفاظت فوق العاده خوب و اصولی .




در سایت اصلی مربوط به المپیک پارک سیدنی در مورد این مجسمه و دلایلشون برای انتخاب این مجسمه رو میتونید ببینید: ترجمه شو میذارم


کوروش هخامنشی اولین امپراتور از ایران ، با صدور فرمانی اهداف و سیاست های خود را بیان کرد ، و بعدها از آن به عنوان منشور حقوق ملت ها یاد کرده اند. این منشور که به شکل استوانه ای از جنس گل رس است به عنوان اولین بیانیه حقوق بشر شناخته شده است. و هم اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می شود. ماکت سیلندر نیز در سازمان ملل متحد در نیویورک نگهداری میشود. این استوانه که منسوب به کوروش است توسط کورش در550 پیش از میلاد بابل صادر شد .


این نقش برجسته که در المپیک پارک سیدنی است نماد چند فرهنگی بودن است و همزیستی مسالمت آمیز مردم را از پیشینه و فرهنگ های مختلف در یک سرزمین گرامی میدارد. مجسمه توسط ماری Dimech ، مدیریت برنامه چند فرهنگی در شورای هنر استرالیا پرده برداری شد. کالج بین المللی اسپانیا و شورای استرالیا با حمایت های عمده در این پروژه کمک کرده اند. هنرمند این اثر :Lewis Batros و همکار طراح خانم فرشته صادق است. تاریخ ساخت: 1994

فکر کنم فقط خودمون میتونیم قضاوت کنیم آیا ما که برخاسته از فرهنگ و تمدن و سرزمین کوروش هستیم بهتر قدرشو میدونیم و برای تفکراتش ارزش قائلیم یا دیگران از سرزمین های بیگانه!! (حالا نگهداری از مجسمه به کنار) این دوتا عکس رو امسال گرفتم ولی حدود شش یا هفت سال پیش که رفته بودم فکر کنم مجسمه وضعیت بهتری داشت..


به کجا آیا خواهیم رسید آخر.....

مطلب اختصاصی وبلاگ رویای سیب است. برداشت از مطلب تنها با ذکر نام وآدرس وبلاگ.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید