۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

آیا عمر ویندوز XP به پایان رسیده است؟


مایکرو سافت اعلام کرد که فروش و نصب ویندوز ایکس پی را در 22 اکتبر ( کمتر از دو ماه دیگر ) متوقف خواهد نمود و در این مورد تصمیم جدی گرفته است که بیش از این آن را توسعه ندهد و نیروی خود را صرف ویندوز 7 نماید.
تا آن تاریخ ویندوز ایکس پی رکوردی 9 ساله از خود به جای خواهد گذاشت دقیقتر بخواهیم حساب کنیم 104 ماه ازماه اوت 2001 که اولین معرفی این نسخه موفق ویندوز بود.

البته این اولین بار نیست که مایکروسافت تصمیم جدی برای پایان دادن به توسعه این نسخه از ویندوز گرفته است. در اواخر سال 2007 نیز  در برابر ویندوز ویستا همین تصمیم جدی گرفته شده بود. اگر به خاطر بیاورید 22 اکتبر 2009 روزی بود که برای اولین بار ویندوز 7 در دسترس عموم قرار گرفت.
ولی اگر شما از ویندوز ایکس پی استفاده میکنید جای هیچگونه نگرانی نیست چون مایکروسافت عنوان نموده که تا 8 آوریل 2014 از ایکس پی پشتیبانی خواهد نمود. درست تا زمانی که پشتیبانی از ویندوز ویستا نیز پایان خواهد گرفت.
مایکروسافت میگوید که ویندوز ایکس پی رنسانسی در تاریخ لب تاب بوده است و استفاده از لب تاب را بسیار راحت نموده اما چون در حال حاضر در بیش از 80% از لب تاب ها ویندوز 7 نصب شده است دیگر احتیاجی به ایکس پی نیست. ویندوز 7 در حال حاضر تبدیل به مرغ تخم طلای مایکروسافت شده است و این شرکت امیدوار است که سرعت فروشی 3 برابر بیشتر از ویندوز ویستا داشته باشد. با این حال ویندوز ایکس پی با سهم 50 تا 60 درصدی خود در بازار هنوز هم محبوب ترین ویندوز در بازار رایانه های رومیزی است.
باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این تاریخ مرگ باز هم تمدید خواهد شد یا خیر ؟
منبع

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید