۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

از طریق جیمیل با همه دنیا تماس تلفنی داشته باشید!!

بازهم گوگل شعبده جدیدی را در وبلاگ خود معرفی نمود .
 
گوگل در وبلاگ خود خبر راه‌اندازی سرویس جدید خود  با نام "Google Call" را منتشر کرد.
شما از طریق این سرویس جالب گوگل از هر نقطه از جهان می‌توانید بصورت رایگان با کشورهای آمریکا و کانادا و پرداخت هزینه‌ای ناچیز با سایر کشورها ، تماس تلفنی داشته باشید.
نکته جالب و قابل توجه این سرویس ، امکان تماس تلفنی با شماره‌های سراسر جهان ، با پرداخت هزینه‌ای ناچیز است.


در این صفحه می‌توانید لیست کشورهایی که Google Call از آنها پشتیبانی میکند را مشاهده کنید در تصویر زیر میتوانید نام ایران را نیز در این لیست مشاهده نمایید.

نکته جالب اینجاست که ایندفعه گوگل ایران را تحریم ننموده و این امکان برای ایران هم مهیا خواهد شد ( احتمالا ) 

در حال حاضر هزینه تماس با تلفن ثابت در ایران $0.10 معادل 104 تومان و با موبایل $0.12 معادل ۱۲۵ تومان (با نرخ امروز دلار) می‌باشد.
گوگل اعلام کرده‌ که این هزینه‌ها بطور حتم کاهش خواهند یافت.

قابلیت جالب دیگر Google Call در صورتی که مقیم آمریکا بوده و اکانت Google Voice داشته  و شماره‌ای برای آن در نظر گرفته باشید، هنگام استفاده از این سرویس، شماره اکانت Google Voice شما در Caller ID تلفن مقصد مشاهده خواهد شد. همچنین این امکان وجود دارد تا تماس‌هایی که به شماره شما می‌شوند به ایمیل شما در جیمیل ارسال گردند !

در حال حاضر این سرویس برای شمار زیادی از مشترکین گوگل اضافه شده است و به مرور برای تمامی کاربران Gmail فعال می‌شود .
در صورتی که این سرویس برای شما فعال شده باشد، در قسمتِ چتِ جیمیل یک ID با عنوان Call phone قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی آن پنجره شماره‌گیری تلفن باز خواهد شد.

برقراری تماس از طریق این سرویس بسیار ساده بوده و دقیقا شبیه تلفن معمولی می‌باشد. چنانچه با کشوری غیر از آمریکا و کانادا تماس بگیرید در قسمت بالای پنجره سمت راست هزینه هر دقیقه تماس نمایش داده می‌شود.
البته برای استفاده از تلفن اینترنتی گوگل بایستی پلاگین Voice and video را نصب کنید.
اما از آنجایی که دسترسی به این پلاگین برای کشور ایران محدود شده است . برای دریافت و سپس نصب پلاگین میبایستی حتما از راه های مختلفی که همه وارد هستید استفاده کنید . برای دریافت مشکلی نداشتم ولی برای نصب هرکاری کردم نشد احتمالا چون هنوز سرویس برای حساب جی میل من افتتاح نشده نتونستم. ( شاید هم علت دیگری داشته باشه )
فرقی نمی‌کند که از ویندوز استفاده میکنید یا لینوکس یا مک …. چرا که این پلاگین برای سیستم‌عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز قابل دریافت و نصب می‌باشد .

این هم انیمیشن تبلیغاتی گوگل برای سرویس Google Call 
 

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید