۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

«پمپي چيني» كشف شد

بقاياي «پمپي چيني» كه همانند «پمپي ايتاليا» در زير خاكستر‌هاي مدفون شده بود، كشف شد. 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روز گذشته، باستان‌شناسان چيني در كاوش‌هاي خود در جنگل‌هاي منطقه‌ي هونان اين كشور موفق به كشف بقاياي شهري شدند كه همانند «پمپي ايتاليا» قرن‌ها قبل در زير خاكستر‌هاي آتشفشاني مدفون شده است. 
 
به گزارش شينهوا، اين شهر در منطقه‌ي چانگبو استان هونان قرار داشته و طبق يافته‌هاي اوليه‌ي باستان‌شناسان در زمان حكومت سلسله ژينگ بر چين فعلي احداث شده است.
در حال حاضر، روي اين شهر تاريخي را كه باستان‌شناسان به آن لقب «پمپي چيني» داده‌اند، جنگل و مزارع پوشانده است.
اكنون باستان‌شناسان قصد دارند تا در آينده‌ي نزديك «پمپي چيني» را از زير خاك بيرون بياورند؛ پروژه‌اي كه شايد سال‌ها و يا شايد دهه‌ها به طول بينجامد.
شهر پمپي ايتاليا 24 آگوست سال 79 ميلادي بر اثر آتشفشان يك كوه زير خروارها خاكستر مدفون شد و هزاران نفر از ساكنان آن جان خود را از دست دادند. هرچند در متون تاريخي متعدد به وجود اين شهر اشاره شده است، ولي در طول قرن‌ها، مورخان و محققان اين شهر را نوعي افسانه مي‌پنداشتند؛ تا اين‌كه در سال 1748 ميلادي به‌طور تصادفي كشف شد.
سالانه دو و نيم ميليون گردشگر از سراسر جهان از شهر تاريخي پمپي ديدن مي‌كنند كه اين امر شهر پمپي را به جاذبه‌ي نخست گردشگري ايتاليا و يكي از پنج جاذبه‌ي نخست گردشگري اروپا تبديل كرده است.
اين در حالي است كه كارشناسان وضعيت شهر تاريخي پمپي را بحراني دانست و دلايل متفاوتي را از جمله نبود سرمايه‌گذاري كافي براي حفاظت از آن، مديريت نادرست و كاوش‌هاي غيرمجاز از عوامل اصلي به‌وجود آورنده‌ي شرايط فعلي مي دانند. 

خبرگزاری ایسنا
بنده نوشت: این چینی ها هم عجب موجوداتی هستن، غیر از کالا از جاهای دیدنی هم کپی میکنن!!!

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید