۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

5 شهریور؛ دو ماه در آسمان؟!

یه چند وقتیه این خبرو دارم تو سایت ها می بینم شاید شما هم دیده باشین:

این پدیده در روز 5 شهریور ماه زمانی اتفاق می افتد که کره مریخ به فاصله 34.6 میلیون مایلی خود به زمین می رسد.

حتما در راس ساعت 12:30 نیمه شب آسمان را تماشا کنید .

به نظر خواهد رسید که آسمان دو ماه دارد !!! این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد پس این لحظه را با دوستان خود شریک شوید زیرا هیچکس زنده ای دوباره این اتفاق را نخواهد دید.


اما ظاهراً واقیعت چیز دیگه ایه! ادامه مطلب و بخونین:

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها ایمیلی با تصویر دو ماه یکی نقره گون و دیگری سرخ فام ارسال شده است که در آن از رویت ماه و مریخ در 5 شهریور ماه خبر داده است. در این ایمیل تاکید شده است که برای نخستین بار در طول حیات ما و آخرین بار (تا 30 هزار سال دیگر) مریخ در نزدیکی زمین قرار دارد و می توانید در آسمان 5 شهریور ماه این جرم آسمانی را به اندازه ماه شب 14 ببینید.
اسدالله قمری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت سیاره مریخ در 5 شهریور ماه گفت: مریخ در شامگاه 5 شهریور در زیر افق قرار دارد و زمان طلوع آن ساعت 10 و 4 دقیقه صبح و غروب آن در ساعت 21 است به این ترتیب این جرم آسمانی تمام مدت تحت تاثیر درخشش خورشید است و هرگز در آسمان شب دیده نمی شود.

وی با اشاره به دوری سیاره مریخ از زمین یادآور شد: مریخ در آن شب حدود 250 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد که در بهترین شرایط این سیاره به صورت ستاره پر نور سفید رنگ دیده می شود و هیچگاه به اندازه ماه قابل رویت نیست.

دبیر اجرایی شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران ادامه داد: اولین جرم آسمانی پرنور سیاره "زهره" است که در افق غربی کمی بعد از غروب خورشید دیده می شود و دومین جرم پر نور سیاره "مشتری" در افق شرقی است که در ساعت 22 تا 23 قابل مشاهده است.

قمری نژاد با تاکید بر اینکه نردیکترین جرم آسمانی به زمین، "ماه" و "خورشید" با قطر ظاهری نیم درجه است ادامه داد: مطالبی که در زمینه رویت ماه و مریخ برگرفته از منابع شبه علمی و غیر علمی است هرگز منشا علمی ندارد.

به گزارش مهر، در سال 2003 (3 شهریور ماه 1381) مریخ به نزدیکترین فاصله اش با زمین رسید. در این زمان این جرم آسمانی تنها 56 میلیون کیلومتر با زمین فاصله گرفت. به نظر می رسد منشا این شایعه رخداد 5 شهریور سال 81 باشد.

منم رفتم تو سایت های نجوم یه دوری زدم هیچ خبری از رویت ماه جدید تو 5 شهریور نبود، اکثرشون حتی تکذیب هم نکرده بودن، انگار خیلی سرشون به آسمون گرمه!

۱ نظر:

دانش فضایی گفت...

سلام

از اینکه هیچ مطلبی در این باره در سایت‌های نجومی نیافتید متعجب شدم. چون من با یک گشت کوتاه ده‌ها مطلب یافتم.

اینهم اولیش:
http://www.spacescience.ir/ShowPost.aspx?Category=200&SubCategory=&Post=0000148

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید