۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

تابلويي از ونگوگ در مصر سرقت رفت

تابلويي از ونگوگ از موز‌ه‌اي در مصر به سرقت رفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فاروق حسني، وزير فرهنگ مصر از سرقت تابلويي از ونسان ونگوگ، نقاش مشهور هلندي، از موزه‌اي در قاهره خبر داد. 

به گزارش آسوشيتدپرس، ارزش اين تابلو كه «گلداني از گل» نام دارد، در حدود 50 ميليون دلار اعلام شده و شنبه شب از موزه محمود خليل شهر قاهره به سرقت رفته است. 
 
اكنون تمامي مرزهاي هوايي، زميني و دريايي مصر براي جلوگيري از عدم خروج اين تابلو از مصر تحت كنترل پليس اين كشور است.
ونگوگ در مارس 1853 در ايالت در هلند به دنيا آمد. هرچند او در زمان حياتش در گمنامي کامل به سر مي‌برد اما اکنون به عنوان يکي از تاثيرگذارترين نقاشان پست‌امپرسيونيست شناخته مي‌شود.
او در اواخر عمر به شدت از بيماري رواني رنج مي‌برد و همين موضوع به خودکشي‌اش در 29 ژوئيه 1890 منجر شد.
ونگوگ جواني خود را به عنوان دلال آثار هنري، معلم و واعظ مذهبي گذراند. او اعتقاد ديني عميقي داشت و مدتي در انگلستان و نيز در ميان کارگران معادن زغال سنگ بلژيک به عنوان مبلغ غيرروحاني مسيحي فعاليت کرد.
او فعاليت هنري خود را به عنوان طراح و نقاش از سال 1880 و در سن27 سالگي شروع کرد. از آنجا که ونگوگ در سن 37 سالگي درگذشت، در واقع تمام آثارش را در يك سال آخر عمر کوتاه خلق كرد طراحي است.
ونگوگ شيفته نقاشي از کافه‌هاي شبانه، مردم طبقه کارگر، مناظر طبيعي فرانسه و گل‌هاي آفتاب‌گردان بود. مجموعه گل‌هاي آفتابگردان از معروف‌ترين آثارش نيز محسوب مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید