۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

رمز عبورتان را 12 حرفی کنید

افزایش میزان استفاده از کارتهای گرافیکی قوی با قدرت پردازشی برابر ابررایانه ها می تواند برای کاربرانی که از رمزهای عبور کوتاه استفاده می کنند دردسر آفرین باشد.

 به گفته محققان تعداد رو به افزایش پردازشگرهای کارتهای گرافیکی می تواند به زودی شکستن رمزهای عبور کوتاه را برای هکرها تسهیل کند. در واقع یک رمز عبور هفت رقمی یا کمتر به زودی با هیچ برابری خواهد کرد. محققان پیشنهاد می کنند رمزهای عبور برای رعایت ایمنی باید حداقل 12 حرف داشته باشند.

تیمی از محققان موسسه تحقیقات تکنولوژی جورجیا طی بررسی تاثیر قدرت بالای پردازشی کارتهای گرافیکی مدرن بر روی میزان قابل نفوذ بودن رمزهای عبور این نکته را اعلام کردند.

بسیاری از کارتهای گرافیکی برای ارائه خروجی نهایی تصاویر از صدها پردازشگر که به صورت موازی در فعالیت هستند، استفاده می کنند. بسیاری از دانشمندان اکنون از ویژگی های محاسباتی این پردازشگرها برای پردازش اعداد و ارقامی که مطالعات به دست می آیند، استفاده می کنند.

به گفته دانشمندان قدرت رمزگشایی و پردازش اطلاعاتی کارتهای گرافیکی جدید را می توان با قدرت بالای ابررایانه های چند میلیون دلاری که یک دهه پیش ساخته شده اند مقایسه کرد.

سیستم پردازش موازی داخلی کارتهای گرافیکی در اجرای حملات نیروی "بروت" که برای رمزگشایی از اطلاعات تمامی ترکیبات ممکن از حروف و اعداد را تا زمان یافتن کد درست مورد آزمایش قرار می دهد بسیار چیره دست است.

رمز گشایی از رمزهای عبور طولانی تر زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و به همین دلیل ایمنی بالاتری را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

محققان با اطمینان اعلام کردند در حال حاضر یک رمز ورود هفت رقمی کاملا آسیب پذیر و نامناسب است و با بالاتر رفتن قدرت کارتهای گرافیکی این خطر نیز افزایش خواهد یافت. جایگزین مناسب تر برای چنین رمز ورود ناقصی می تواند ترکیبی از حداقل 12 حروف، نشانه ها یا اعداد باشد.

بر اساس گزارش بی بی سی، در نهایت دانشمندان استفاده از جمله ای کامل متشکل از علامتها و حروف مختلف را برای اطمینان حاصل کردن از اینکه فردی قادر به حدس زدن آن نیست به عنوان رمز ورود ایمن پیشنهاد می دهند.

منبع : عصر ایران

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید