۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

با حضور كارشناسان يونسكو، «كارگاه ملي تمرين گزارش دوره‌يي ميراث جهاني» برگزار شد

«كارگاه ملي تمرين گزارش دوره‌يي ميراث جهاني» با حمايت نمايندگي سازمان يونسكو در ايران و اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان آذربايجان شرقي، در تبريز برگزار شد.
دبير اين كارگاه در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين‌باره توضيح داد: اين همايش كه شامل يك دوره‌ي بازآموزي و آشنايي افراد شركت‌كننده با فرمت ثبت جهاني ميراث معنوي، طبيعي و فرهنگي بود، بر لزوم معرفي شايسته‌ي آثار مختلف تاريخي و معنوي و آثاري كه پرونده‌ي آن‌ها براي ثبت جهاني در دست تهيه است، تأكيد كرد كه فرمت آن‌ها بايد مطابق فرمت جديد اعلام‌شده باشد.
تراب محمدي بيان كرد: با برگزاري اين همايش بايد نسبت به تكميل فرمت آثاري كه قبلا در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيده‌اند، اقدام و بازنگري در آن‌ها انجام شود و با تكميل نواقص پرونده‌ها، آن‌ها احيا شوند.
او ادامه داد: بخشي از برنامه‌هاي اين همايش شامل برگزاري كارگاه در بازار تبريز و بازديد از آن بود و بخشي نيز در كليساي سنت استپانوس برگزار شد و كارشناسان گزارش‌هاي لازم را دادند و با معرفي بازار تبريز به‌عنوان يكي از آثار ثبت‌شده در فهرست ميراث جهاني، مديران پايگاه‌هاي جهاني با تهيه‌ي فرمت ثبت جهاني آثار در ميراث معنوي، طبيعي و فرهنگي آشنا شدند.
وي با اشاره به بازديد دوره‌يي كارشناسان يونسكو از آثار ثبت‌شده در فهرست ميراث جهاني، اظهار كرد: بازديدها نسبت به فرمت جديد اين آثار انجام خواهد شد.
به گفته‌ي او، در «كارگاه ملي تمرين گزارش دوره‌يي ميراث جهاني» مديران 12 پايگاه جهاني، جونكو تانيگوچي ــ مسؤول برنامه‌هاي فرهنگي سازمان يونسكو در ايران ــ و شهريار عدل ــ از كارشناسان يونسكو در پاريس ــ حضور داشتند. اين دوره‌ي بازآموزي از چهارشنبه تا جمعه‌ي گذشته برپا بود.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید