۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

كشف 37 مقبره‌ي تاريخي در يونان

37 مقبره‌ با قدمتي چند هزار ساله در يونان كشف شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روز گذشته، سخنگوي تيم باستان‌شناسي كه از سال‌ها قبل در شهر تاريخي پللاس (Pellas)كشور يونان، پايتخت پادشاهان مقدوني، مشغول به كاوش هستند، از كشف 37 مقبره‌ با قدمتي در حدود 2400 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، تا به حال در اين مقبره‌ها دهها اثر تاريخي كشف شده اند كه از آن جمله مي‌توان به كلاه‌خودهاي برنزي، سلاح و زيور‌آلات اشاره كرد، اين درحالي است كه از زمان آغاز كاوش‌ها در شهر تاريخي پللاس در سال 2000، بيش از هزار مقبره در آن كشف شده‌اند.
در ماه آوريل نيز قديمي‌ترين سازه‌ي ساخته‌ي بشر كه تا كنون در يونان كشف شده است، در غاري در مركز اين كشور پيدا شد. اين سازه‌ يك ديوار سنگي كوتاه است كه هزاران سال پيش براي حفاظت از ساكنان غار تئوپترا در برابر بادهاي سرد ساخته شده است.
كاوش در اين غار از سال 1987 ميلادي آغاز شد. طبق يافته‌هاي ديرين‌شناسان، اين غار از 50هزار سال پيش تا پنج‌هزار سال قبل، محل زندگي انسان‌ها بوده است.
در ماه مارس نيز باستان‌شناسان يوناني در جريان كاوش‌هاي خود در يكي از محوطه‌هاي تاريخي جزيره‌ي كرت موفق به كشف بقاياي راهبه‌هايي شدند كه به سال‌هاي تاريك تمدن يونان باستان تعلق دارند.
طبق باور مردم محلي، اين زنان ساحره ستايش‌گر خداي تمدن يونان باستان ـ زئونس ـ و نوعي واسطه‌ي ارتباط با خدايان بوده‌اند. البته نكته‌ي جالب توجه در اين كشور اين است كه محققان با بررسي دندان‌هاي هر چهار زن راهبه به اين نتيجه رسيده‌اند كه آن‌ها نسبت خويشاوندي نزديك با هم داشته‌اند.
در آگوست 2008 نيز بقاياي موميايي كه حدود 1700 سال پيش، يعني در سال‌هاي حكومت تمدن يونان باستان در يك تابوت سربي در مقبره‌اي مرمرين دفن شده است، در يكي از محوطه‌هاي تاريخي يونان كشف شد.
در جولاي 2008 نيز بقاياي يكي از ميادين بزرگ مسابقه‌هاي ارابه‌سواري مردم تمدن رم باستان كه در منطقه‌ي المپيا يونان واقع شده است، پس از سال‌ها كاوش توسط باستان‌شناسان آلماني و با استفاده از فن‌آوري‌هاي مدرن كشف شد.
اين ميدان ارابه‌سواري از نظر نوع معماري شباهت زيادي به ميدان ماكسيموس شهر رم دارد كه سال‌هاي دور، در آن مسابقه‌هاي ارابه‌سواري كه مورد علاقه‌ي نرون بودند، برگزار مي‌شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید