۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

برنامه‌هاي سوئيس براي «روز جهاني جهانگردي»

سوئيس با معرفي جاذبه‌هاي طبيعت‌گردي‌اش «روز جهاني جهانگردي» را گرامي مي‌دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزارت گردشگري و محيط زيست سوئيس اعلام كرد كه اين وزارتخانه برنامه‌هاي ويژه را براي بزرگداشت «روز جهاني جهانگردي» تدارك ديده كه از آنچه مي‌توان به معرفي جاذبه‌هاي طبيعت‌گردي اين كشور و تلاشهاي انجام شده در كشور سوئيس براي جذب طبيعت‌گردان همزمان با حفاظت از محيط زيست اشاره كرد.
به گزارش يورو ويژن، كشور سوئيس يكي از موفق‌ترين كشورهاي جهان در زمينه جذب گردشگر به ويژه در فصل تابستان بوده و هر ساله ميزبان ميليونها گردشگر از سرتاسر جهان است.
در حدود دو ماه قبل نيز دولت سوييس اعلام كرد كه با هدف افزايش تعداد گردشگران و حفظ محيط زيست منطقه‌ي آلپ ـ جاذبه‌ي نخست گردشگري اين كشور ـ اتومبيل‌هاي برقي به گردشگران اجاره مي‌دهد. مبلغ اجاره‌ي هريك از اين اتومبيل‌ها براي يك روز 57 دلار است كه با پرداخت آن مي‌توان بدون آلودن كردن محيط زيست در منطقه‌ي آلپ گردش كرد.
اكنون 60 اتومبيل برقي توسط مؤسسه‌اي در شهر تينك در دامنه‌ي كوه‌هاي آلپ به گردشگران كرايه داده مي‌شود. اين مؤسسه قصد دارد، تعداد اتومبيل‌هاي برقي خود را در آينده افزايش دهد اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته، كارشناسان محيط زيست بارها نسبت به آلودگي منطقه‌ي آلپ به‌دليل آلودگي حاصل از اتومبيل‌ها هشدار داده‌اند.
در آستانه «روز جهاني جهانگردي» ،27 سپتامبر، كشورهاي مختلف جهان قصد اجراي برنامه‌هاي متفاوتي را براي بزرگداشت اين روز دارند.
در 1980سال «سازمان جهاني جهانگردي» روز 27 سپتامبر را به عنوان «روز جهاني جهانگردي» نامگذاري كرد و از آن سال تاكنون هر ساله در اين روز برنامه‌هاي متنوعي توسط در راستاي بالابردن سطح آگاهي عمومي در كشورهاي مختلف جهان از صنعت گردشگري و نقش آن در زندگي انسانهاي دنياي مدرن برگزار مي‌شود.
مراسم‌هاي ويژه روز جهاني جهانگردي هر ساله در كشورهاي مختلف جهان در راستاي تحقق شعار ويژه آن سال برگزار مي‌شود. شعار سال جاري ميلادي « گردشگري و تنوع‌زيستي» بوده و ميزبان مراسم امسال نيز كشور چين است كه در طي سالهاي اخير يكي از موفق‌ترين كشورهاي جهان در زمينه صنعت گردشگري بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید