۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

هفته‌ی ششم بوندس‌لیگا

از دربی شمال تا توفان جنوب

 
لوئیس فان‌خال، مربی بایرن (چپ) و توماس توخل، مربی ماینتس
 
 
 
: لوئیس فان‌خال، مربی بایرن (چپ) و توماس توخل، مربی ماینتس

هفته‌ی ششم بوندس‌لیگا از راه رسید؛ هفته‌ای که در آن پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان میزبان صدرنشین فصل جاری است؛ هفته‌ای‌که شهرآورد دیگری در شمال برگزار می‌شود و نایب‌قهرمان فصل گذشته باز هم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

 

دیدار هوفن‌هایم - کلن در ورزشگاه "راین-زیگ" کلن آغازگر ششمین هفته‌ی مسابقات تیم‌های آلمانی در لیگ دسته‌ی برتر این کشور است. آبی‌پوشان هوفن‌هایم در حالی به ساحل رود راین سفر می‌کنند که در فصل ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱، پس از ۳ پیروزی پی‌درپی در سه بازی نخست، یک تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند و با ۱۰ امتیاز در جایگاه سوم جدول هستند.
شرایط میزبان بدتر است. کلن با ۳ شکست، یک تساوی و تنها یک پیروزی بر سن‌پاولی در هفته‌ی سوم، با ۴ امتیاز در مکان سیزدهم قرار دارد.
در ۴ دیدار گذشته‌ی دو تیم در دسته‌ی برتر بوندس‌لیگا، سه پیروزی سهم هوفن‌هایم بوده و یکی نصیب کلن. هم‌چنین بازی‌های این دو تیم هیچ‌گاه با نتیجه‌ی مساوی به پایان نرسیده است.
مهم‌ترین دیدارهای روز دوم
ماتو یایالو از کلن (راست) در مصاف با فلوریان هلر از ماینتس (۲ بر صفر به سود ماینتس)


روز شنبه (۲۵ سپتامبر/۳ مهر) از جمله بایرن مونیخ، پرافتخارترین باشگاه آلمان، میزبان ماینتس صدرنشین خواهد بود.
شاگردان لوئیس فان‌خال در مونیخ فصل طلایی‌ای را آغاز نکرده‌اند. دو پیروزی، دو تساوی، یک باخت و ۸ امتیاز، حاصل تلاش آنان است. مونیخ در مقابل یک پیروزی در برابر آ.ث. رم، نماینده‌ی ایتالیا در چمپینزلیگ، اندوخته و پیروزی خانگی هفته‌ی پنجم در برابر هوفن‌هایم قدرتمند، بر روحیه‌ی تیم افزوده است.
مشکل مونیخ در حال حاضر مصدومیت دو ستاره است: آرین روبن هلندی که دست‌کم تا پایان نیم‌فصل اول غایب خواهد بود و فرانک ریبری فرانسوی که در روزهای اخیر مصدوم شد و ۴ هفته نمی‌تواند هم‌تیمی‌هایش را همراهی کند.
مونشن‌گلادباخی‌ها (تیره‌پوشان) موفق شدند مهمان خود لورکوزن را در هفته‌ی دوم با نتیجه‌ی ۶ بر ۳ به زانو درآورند
مونشن‌گلادباخی‌ها (تیره‌پوشان) موفق شدند مهمان خود لورکوزن را در هفته‌ی دوم با نتیجه‌ی ۶ بر ۳ به زانو درآورند

 مونیخی‌ها در مقابل از امتیاز میزبانی برخوردارند. ایستادگی در برابر توفان بایرن در ورزشگاه آلیانتس کار چندان ساده‌ای نیست. به گفته‌ی فان‌خال، «تیم‌ها در خانه‌ی ما عموما بسته و در دفاع فشرده بازی می‌کنند.» او همین رویه را هم برای ماینتس پیش‌بینی می‌کند.
تیم ماینتس که فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ نیز با ارائه‌ی فوتبالی حساب‌شده نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، فصل جاری را محکم‌تر آغاز کرده و تا این‌جای کار تمام حریفان را به زانو درآورده است. توماس توخل، مربی جوان این تیم، بازی با بایرن در مونیخ را دیداری دشوار می‌داند، در عین حال که بر تلاش برای پیروزی تأکید می‌کند.
از مجموع ۸ رویارویی دو تیم در بوندس‌لیگا، ۶ بار مونیخ پیروز شده و تنها یک بار ماینتس. در هر دو رویارویی در جام حذفی نیز بایرن تیم موفق بوده است.
اما نتایج ماینتس در فصل جاری و گذشته، و تلاش این تیم برای دفاع از صدرنشینی از یک‌سو، و حضور کم‌رنگ مونیخ در فصل جاری و غیبت بازیکن خلاقی چون ریبری از سوی دیگر، ممکن است کفه‌ی ترازو را به سود ماینتس پایین بیاورد.
حکم لورکوزن در انتظار شالکه؟
شالکه با پیروزی بر فرایبورگ در هفته‌ی پنجم، نخستین امتیاز فصل را به دست آورد

یان روزنتال از فرایبورگ (قرمزپوش‌) و جرماین جونز از شالکه - شالکه با پیروزی بر فرایبورگ در هفته‌ی پنجم، نخستین امتیاز فصل را به دست آورد 

شالکه و بوروسیا مونشن‌گلادباخ دیگر دیدار شنبه را برگزار می‌کنند. شالکه از پنج بازی گذشته تنها یک پیروزی شکننده در خانه‌ی فرایبورگ در هفته‌ی پنجم به دست آورده و آخرین تیم جدول است.
مهم‌ترین دستاورد مونشن‌گلادباخ هم پیروزی خانگی ۶ بر ۳ بر لورکوزن بوده است. یک تساوی و ۳ شکست دیگر و در مجموع ۴ امتیاز، شاگردان میشائل فرونتسک را در جایگاه ۱۵ جدول قرار داده است.
جایگاه شالکه هنوز تا حدی متزلزل است و حضور این تیم در خانه‌ی گلادباخ می‌تواند همان بلایی را بر سر این تیم بیاورد که لورکوزن تجربه کرد. آبی‌پوشان شالکه در چنین حالتی بیش از پیش در بحران فرو خواهند رفت.
شنبه هم‌چنین بوروسیا دورتموند برای مقابله با سن‌پاولی به هامبورگ می‌رود؛ دیداری که به اعتقاد یورگن کلوپ، مربی زردپوشان دورتموند «بسیار دشوار» خواهد بود. شهرآورد هامبورگ میان جوانان سن‌پاولی و تیم هامبورگ، آخرین مسابقه‌ی دو تیم بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، در حالی که سن‌پاولی تا دقیقه‌ی ۸۸ از حریف پیش بود.
فابیان بُل (راست) تک‌گل سن‌پاولی را در برابر هامبورگ به ثمر رساند
فابیان بُل (راست) تک‌گل سن‌پاولی را در برابر هامبورگ به ثمر رساند

 دورتموند در مقابل با ۴ پیروزی پی‌درپی در ۴ دیدار آخر خود در بوندس‌لیگا، در مکان دوم جدول ایستاده است. پیروزی این تیم بر سن‌پاولی و شکست ماینتس در خانه‌ی مونیخ، می‌تواند شاگردان کلوپ را صدرنشین کند؛ انگیزه‌ای که بر حساسیت بازی هفته‌ی ششم می‌افزاید.
دورتموند هم‌چنین در هفته‌های اخیر و در چارچوب لیگ اروپا، از سد کارپاتی لویو اوکراین گذشت.
دربی شمال آلمان میان تیم‌های هامبورگ و وردربرمن، نیز روز شنبه برگزار می‌شود. پر مرتس‌آکر، مدافع میانی و ملی‌پوش برمن، و کلاودیو پیزارو، مهاجم پرویی این تیم، پس از رهایی از مصدومیت، در دیدار روز شنبه حضور دارند. توماس شاف، مربی وردربرمن، گفته است: «طبیعتا همه خوشحالیم که این دو به ترکیب تیم باز می‌گردند، اما تنها حضور آنان به معنای پایان کار نیست.» اشاره‌ی شاف به نتایج ضعیف تیمش در دیدارهای گذشته است. برمن، تیم سوم فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۱۰، با حضوری ضعیف در فصل جاری با ۴ امتیاز چهاردهم است. هامبورگ در مقابل ۸ امتیازی‌ست و در جایگاه ششم قرار دارد.
در روز دوم از هفته‌ی ششم، علاوه بر دیدارهای یادشده، بایر لورکوزن به خانه‌ی اشتوتگارت می‌رود و نورنبرگ مهمان آینتراخت فرانکفورت است. هفته ششم روز یکشنبه (۲۶ سپتامبر) با دیدار فرایبورگ و ولفسبورگ به میزبانی ولفسبورگ، و هانوفر و کایزرزلاترن در خانه‌ی کایزرزلاترن به پایان می‌رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید