۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

آثار هنرمندان زنجاني براي داوري مهر اصالت يونسکو آماده مي‌شود

معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان زنجان گفت: هنرمندان شاخص و برتر زنجاني آثار خود را براي شرکت در داوري‌هاي مهر اصالت يونسکو آماده کرده‌اند.
شاپور سليمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش صنايع دستي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در زنجان، با بيان اين‌که هنرمندان اين استان تا 30 شهريورماه فرصت دارند، تصاوير آثار خود را به معاونت صنايع دستي زنجان بفرستند، اظهار کرد: تا کنون دو اثر براي شرکت در داوري مهر اصالت يونسکو انتخاب شده است و پيش‌بيني مي‌شود يک اثر ديگر نيز تا مهلت تعيين‌شده آماده شود.
او ادامه داد: يکي از تصاوير ارسالي از سوي هنرمندان استان، ساز سنتي کوبه‌يي و ديگري گيوه‌ي زنانه است. هم‌چنين وحيد شبويي و اکبر مرشدي دو هنرمندي هستند که آثارشان را زودتر از ديگران آماده کردند.
وي بيان کرد: گيوه‌ي توليدشده تلفيقي از گيوه‌ي سنتي و کفش‌هاي مدرن است و حفظ اصالت کالا نيز به‌خوبي در آن ديده مي‌شود. البته يکي از هنرمندان مليله‌كار استان نيز در حال ساخت اثر خود است و به‌زودي تصوير اين کالا به معاونت صنايع دستي زنجان داده مي‌شود.
معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري زنجان گفت: هنرمندان مناطق کم‌تر توسعه‌يافته، شناسايي و از آن‌ها حمايت مي‌شود. اکنون هم در حال شناسايي هنرمندان ساکن در روستاهاي با بيش از 50 نفر جمعيت هستيم.
سليمان‌پور افزود: اين افراد تا کنون از تسهيلات حمايتي بهره‌مند نشده‌اند و هدف از شناسايي صنعت‌گران هنرهاي سنتي و صنايع دستي اين روستاها، توانمندسازي هنرمندان نواحي محروم است. اقداماتي از اين قبيل علاوه بر افزايش انگيزه‌ي هنرمندان براي توليد و آموزش صنايع دستي، موجب توسعه‌ي مناطق محروم مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید