۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

100 سایت برتر 2010 مشخص شد

شرکت تحقیقاتی Nielsen که تاکنون اخباری در زمینه رتبه­ بندی سایت­ها منتشر کرده است، 100 سایت برتر و پرطرفدار اینترنتی سال 2010 را معرفی کرد.
این آمار با استناد به تعداد مراجعات کاربران مستقر در کشورهای آمریکا، استرالیا، برزیل و بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا تهیه شده است.
بر اساس این گزارش، در یک نگاه کلی می­توان جستجوگرها، سایت­های تجاری، و فیس­بوک را از سرشناس­ترین سایت­های برتر سال 2010 برشمرد.

طبق معمول برتری بلامنازع این سایت­ها به گوگل رسیده است. غول جستجوگر اینترنتی با داشتن نزدیک به 350 میلیون بازدید (معادل 4/7 درصد) در اوج قرار دارد.
پس از آن سایت بینگ (موتور جستجوگر مایکروسافت) با 270 میلیون بازدید و 7/5 درصد، رتبه دوم را از آن خود کرده است.
سایت یاهو (نزدیک به 5 درصد) نیز به جایگاه سوم دست یافته است.
این داده ­ها حاکی از آن است که «جستجو» در اینترنت بیشترین کاربرد را از آن خود کرده است.
به گزارش بی ­بی ­سی، رسانه­ ها و خبرگزاری­ها جایگاه دوم این لیست را به خود اختصاص داده ­اند. بر این اساس فاکس ­نیوز، سی­ان­ان، بی­ بی­ سی و روزنامه­ های تریبون جزو سایت­های پرطرفدار اینترنتی معرفی شده است.
در ادامه این گزارش آمده است: هرچند سال گذشته برخی کشورها بدترین بحران اقتصادی خود را پس از جنگ جهانی دوم تجربه کردند، با این حال خرده­ فروشی آنلاین ده درصد کل این لیست را به خود اختصاص داده و سایت­های eBay و آمازون را در صدر این بخش نشانده است.
از شگفتی­های این تحقیق آن است که فیس­بوک - که تاکنون هیچ جایگاهی در لیست 100 سایت برتر نداشته است - توانست با کنار گذاشتن رقبای قدرقدرتی همچون توئیتر، LinkedIn و مایکروسافت ­اسپیس، به عنوان پنجمین سایت برتر اینترنتی در سال گذشته درخشش خیره ­کننده ­ای داشته باشد.
این موضوع نشان می­دهد که سایت­های شبکه­ های اجتماعی، یکی از بازیگران اصلی صحنه وب هستند و ذوق و سلیقه کاربران، به سمت شبکه­ های اجتماعی «حرفه­ ای» متمایل شده است.
در ادامه، سایت­های بازی، وبلاگ­ها، سایت­های به اشتراک­ گذاری فایل­های ویدئویی مانند یوتیوب، سایت­های مرجع مانند ويکی­پديا، سایت­های تجاری و شبکه­ های نظیر به نظیر (peer-to-peer) از قبیل LimeWire در رده­ های بعدی جای گرفته­ اند.
منبع :BBC 

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید