۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

صدور پروانه اپراتور سوم تا دقايقي ديگر؟!

  saat1.jpg پس از انجام مزايده اپراتور سوم در دي ماه سال 87 ، کنسرسيوم اتصالات به عنوان برنده اين پروژه شناخته شد اما در 20 ارديبهشت ماه امسال مسئولان وزارت ارتباطات اين کنسرسيوم را به دليل عدم انجام تعهدات خود از پروژه کنار گذاشتند و با برنده دوم مزايده – کنسرسيوم زين ايران – مذاکرات را آغاز کردند.اما مدتي بعد مشخص شد كه مذاكرات با اين كنسرسيوم نيز بي سرانجام ماند.
اگر قرار بود پروژه اپراتور سوم كشور بدون هيچ مشكل و بدقولي طرف هاي خارجي پيش رود، مقرر شده بود كه از حداقل 6 ماه پيش سيم كارت هاي اين اپراتور در ايران عرضه و زنگ خور هم بشود.



اما از تابستان سال جاري يعني زمان پيش بيني شده براي عرضه سيم كارت هاي اپراتور سوم، نه تنها 6 ماه گذشته و چنين اتفاقي رخ نداده، بلكه هنوز خود اپراتور سوم نيز تعيين تكليف نشده است.
اگر عبارت اپراتور سوم را در اينترنت جست و جو كنيد با انواع تيترها به نقل از مسوولان مختلف برخورد مي كنيد. مضامين آخرين اخبار در ارتباط با اپراتور سوم نيز چنين است كه اپراتور سوم طي روزهاي جاري، ماه هاي آينده و در نهايت تا پايان سال نهايي مي شود.
به قول دوستي، گفته اند پايان سال اما كدام سالش را كه نگفته اند، پس شلوغ نكنيد! به هر تقدير به نقل از وزير ارتباطات،‌ رييس سازمان تنظيم مقررات و مسوولان ديگر به كرات اعلام شده كه تكليف اپراتور سوم تا پايان سال جاري مشخص مي شود. از لحظه انتشار متن حاضر نيز، چند روزی بيشتر به پايان سال جاري نمانده و هنوز هم خبري از اپراتور سوم نيست.
اگرچه اعلام عنوان مجري سومين اپراتور ارتباطات سيار چندان تكليف زمان عرضه سيم كارت هاي اپراتور مذكور را روشن نمي كند و اين اپراتور بايد زمانبندي هاي جديدي را براي آغاز به كار خود اعلام كند، ليكن در مقطع حاضر به نظر مي رسد انتخاب مجري، خود به چالشي تبديل شده است.
اين كه چرا چنين انتخابي تا اين حد به درازا كشيده و مشكل اصلي چه بوده، موضوعي است كه هيچ اظهار نظري در اين خصوص نشده و اين متوليان امر هستند كه بايد پاسخگو باشند. ليكن برخي معتقدند در اين ميان با توجه به ادامه روند جذب مشتركان و افزايش سطح خدمات ارزش افزوده از سوي دو اپراتور حاضر ، بازار براي اين اپراتور كوچكتر و ريسك حضور در آن را بزرگتر مي كند.
ليكن به اعتقاد نگارنده با توجه به مشخص شدن سطح كيفي و كمي خدمات اپراتورهاي موجود،‌ احتمال مهاجرت مشتركان اپراتورهاي اول و دوم و استقبال از اپراتور جديد در صورت ارايه خدمات مطلوب تر فراهم است.
به هر حال موضوع فعلا غصه خوردن براي بازار و آينده اپراتور سوم نيست، موضوع فعلا اين است كه اگر قرار باشد الوعده وفا شود، اپراتور سوم بايد تا دقايق ديگري انتخاب شود!

منبع :آی تی آنالیز

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید