۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

سرعت فناوری ( تکنولوژی ) در تلفنهای همراه

امروزه تلفن‌های همراه به بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند . بسیاری از تلفن‌های همراهی که هم اکنون همیشه همراه ما هستند کارهای مختلفی را انجام می‌دهند که امروزه استفاده از این قابلیتها برای ما کاملا عادی شدند .  
امکان برقراری تماس به صورت بی‌سیم حتی در نقاط دور افتاده – امکان عکس‌برداری و فیلمبرداری - ضبط صدا – استفاده از رادیوی FM – ماشین حساب – GPS – اینترنت – شبکه بی‌سیم Wifi – فکس – پخش موزیک و فیلم – استفاده از نرم افزارهای جانبی و یا Ebook ها به جای حمل و نقل کتاب‌های حجیم – امکان میکس ساده صدا و تصویر در گوشی – استفاده از گوشی به عنوان یک وسیله‌ی تفریحی و بازی – جابه‌جایی فایلهای حجیم در حافظه‌های جانبی کوچکِ تلفن‌های همراه و … دهها قابلیت مفید دیگر که با کمی دقت در تلفن همراه‌تان متوجه آن خواهید شد .  
این امکانات چنان با زندگی همه ما گره خورده اند که شاید متوجه این دگرگونی هم نشده باشیم. 

به طور مثال ۱۵سال پیش هیچ وقت فکر میکردید این همه کار رو بتونید با استفاده از یک تلفن همراه کوچک که به راحتی در کوچکترین جیبتان قرار میگیرد انجام دهید ؟ فرض کنید همین الان برگردید به ۱۵ سال پیش و قرار باشه همه فعالیتهای بالا را با تکنولوژی همان موقع استفاده کنید و همراهتان باشد …  
وضعیت‌تان چیزی شبیه عکس زیر خواهد بود :

به نظر شما ۱۵ سال بعد یعنی در سال ۱۴۰۴ هجری شمسی (۲۰۲۵ میلادی) چه امکانات دیگری به تلفن‌های همراه اضافه می‌شود و یا با تلفن همراه چه کارهای دیگری میتوان انجام داد . شاید حتی تلفن همراه امروزی به موزه‌ها سپرده شوند!

۱ نظر:

احسان گفت...

یادش بخیر روزایی که بیشتر در کنار هم توی سیرنگ بودیم .

یاد باد آن روزگاران یاد باد .

جشن باستانی نوروز رو به شما دوستای خوبم شادباش میگم و سال خوبی رو برای همتون ارزومندم .

شاد و خرم باشید .

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید