۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

تور آشنايي با صنايع دستي



يك عضو جامعه‌ي تورگردانان ايران گفت: تور آشنايي با صنايع دستي ايران هر سال براي گردشگران اسكانديناوي و آمريكايي برگزار مي‌شود.
مصطفي شفيعي‌شكيب در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين تورها هر سال در ماه اسفند و ابتداي بهار با توجه به تقاضاي گردشگران خارجي در ايران برگزار مي‌شود و معمولا استادان نساجي دانشگاه‌هاي اروپايي و برخي خانواده‌هاي آمريكايي از اين تورها استقبال مي‌كنند.
وي ادامه داد: اين تورها معمولا به مقصد آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، گلستان، كهگيلويه و بوير‌احمد، قم، تهران، شيراز و اصفهان برگزار مي‌شود.
به گفته‌ي اين تورگردان، اين گردشگران كه برخي از آن‌ها چند سالي است در اين تورها دائم شركت مي‌كنند، از كارگاه‌هاي قالي‌بافي، ورني، گليم، جاجيم، روسري‌هاي چاپ باتيك، ابريشم‌بافي، مينياتور، منبت و معرق ديدن مي‌كنند و چند روزي را در چادر‌هاي عشايري نمين و مشكين‌شهر همراه عشاير اين منطقه زندگي مي‌كنند.
شفيعي بيان كرد: اين تورها معمولا با عنوان نساجي و عشايري در دنيا مطرح است؛ اما مسير سفر آن‌ها در ايران با توجه به كارگاه‌هاي صنايع دستي، نساجي و محل حضور اقوام عشاير كشور تعيين شده است. معمولا اين كارگاه‌ها با توجه به تقاضاي گردشگران انتخاب مي‌شوند، گاهي اين گردشگران مدت زيادي را در يك منطقه مي‌مانند تا رشته‌ي مورد علاقه‌ي خود را فراگيرند و همراه استاد‌كاران ايراني كار كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید