۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

بزرگترين سفره هفت سين ايراني در سعد آباد


مراسم رونمايي از بزرگترين سفره هفت سين تاريخ ايران، آغازگر جشنواره بهار تهران به شمار مي‌آيد كه طي مراسمي در شب تحويل سال انجام گرفت. 




در اين مراسم با به پرواز درآوردن 7 كبوتر به نشانه آزادي و آرامش و نيز بريده شدن كيك دوستي بعنوان نمادي از صلح ، رونمايي از بزرگترين سفره هفت سين تاريخ كشور انجام گرفت.
برنامه مذكور با استقبال مردم و نيز رسانه‌هاي داخلي و خارجي مواجه و سبب شد مسؤولان اين امر رسالت خود را در معرض كهن‌ترين آيين ايران باستان و نمادي از مهر و عطوفت ايرانيان به سر منزل مقصود برسانند.
گفتني است جشنواره بهار تهران شامل برپايي نمايشگاه گردشگري و برنامه‌هاي مفرح، همه روزه تا 11 فروردين ماه سال 89، از ساعت 16 الي 21 پذيراي مسافران نوروزي است. 
محسن گلستاني سازنده بزرگ‌ترين هفت سين تاريخ ايران است که تاکنون آثار بسياري در داخل و خارج از کشور خلق کرده است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان تهران با اشاره به اينکه بازارچه‌اي از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نيز همزمان با رونمايي از بزرگترين هفت سين تاريخ ايران راه‌اندازي مي‌شود، ادامه داد: 10 صنعتگر برتر تهراني در اين بازارچه به عرضه توليدات خود مي‌پردازند.

وي در خصوص رشته‌هاي انتخاب شده براي حضور در اين بازارچه، تصريح کرد: البسه محلي، تراش روي شيشه، نقاشي روي چرم، نگارگري، خاتم کاري در اين بازارچه عرضه مي‌شوند.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: مينا کاري، قلمزني روي فلز، نقاشي روي پارچه، سراجي سنتي و دوخت‌هاي سنتي از ديگر هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي هستند که در اين بازارچه به معرض نمايش گذاشته مي‌شوند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید