۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

تصمیم نهایی گوگل: از چین می­رویم

روزنامه فاینانشیال تایمز ساعاتی پیش از تصمیم گوگل مبنی بر خروج از چین خبر داد.
بر اساس این گزارش، به دنبال گفتگوهای گوگل با مقامات دولتی چین، غول نرم افزاری به این نتیجه رسیده است که باید فعالیت موتور جستجوگر خود را در این کشور متوقف سازد.

 
در این گزارش آمده است که گفتگوی مقامات چینی با دست­ اندرکاران گوگل در خصوص سانسورهای اینترنتی به ن­سبت غیرقابل انکاری رسیده و گوگل گفته است که به احتمال 99.9 درصد فعالیت خود را در این کشور پایان خواهد داد.
یک منبع در گفتگو با فاینانشیال تایمز با اشاره به اینکه گوگل چین را ترک خواهد گفت، حتی برای مدتی کوتاه، خاطرنشان کرد که با این حال غول نرم­ افزاری ممکن است مدتی این کار را به تعویق اندازد تا امور خود را سازماندهی کرده و جلوی صدمات احتمالی واردشده به کارمندان خود از سوی مقامات دولتی را بگیرد.
این در حالی است که دیروز چین در خصوص پیامدهای تمکین نکردن به قوانین این کشور، به گوگل هشدار داده بود.
به گزارش White Hat News هرچند گوگل در حال بررسی راه­ هایی برای استمرار دیگر فعالیت­های خود در چین است ولی مدیران این شرکت از آن نگرانند که فشار دولتمردان چینی، امکان فعالیت گوگل در این کشور را عملاً غیرممکن سازد.
گفتنی است Google.cn نسخه چینی سایت گوگل است که از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت دارای یک مرکز تحقیقاتی در پکن و نیز تیمی برای مدیریت فروش تبلیغات است.
اختلافات بین گوگل و چین از دو ماه پیش و پس از بروز یک رشته حملات سازمان­ یافته از سوی هکرهای چینی علیه برخی حساب­های جی میل در این کشور صورت گرفت.
در این حملات ایمیل­های متعلق به روزنامه ­نگاران، بازرگانان و شخصیت­های دگراندیش مورد حمله قرار گرفت.
منبع: White Hat News

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید