۱۳۸۹ فروردین ۱۲, پنجشنبه

هکرها، برندگان اصلی رقابت

امسال در رقابت­های Pwn2Own اخبار مختلفی از هک شدن نرم­ افزارها و برنامه های مختلف منتشر شده است.
به گزارش زد نت، در Pwn2Own 2010 چارلی میلر (Charlie Miller) هکر و محقق امنیتی سرشناس دوباره سافاری را هک کرد. 





وی که از فازرها (fuzzer) برای یافتن حفره ­های امنیتی استفاده می­کند، توانست برای سومین سال پیاپی، با بهره ­گیری از باگ خطرناک در مرورگر سافاری، قفل یک مک بوک را شکسته و کنترل کامل آن را به دست گیرد.
در این حمله میلر با وصل شدن به سایتی که قبلاً ساخته و در آن کد مخربی را تعبیه نموده بود، توانست بر بستر سافاری، به مک­ بوک اپل رخنه کند.
قرار شده است جزئیات این آسیب­ پذیری تا زمان ارائه وصله ترمیمی آن از سوی اپل مخفی بماند.
ZDNet در گزارشی دیگر، از هک شدن آیفون و نیز رخنه به پایگاه داده SMS خبر داده است.
بر این اساس دو هکر به نام­های Ralf Philipp Weinmann و Vincenzo Iozzo به یک آیفونی که وصله­ های امنیتی به طور کامل بر آن نصب شده بود، رخنه کردند. این دو همچنین توانستند به پایگاه داده SMS نیز نفوذ کرده و حتی پیام­های پاک شده را نیز بازیابی کنند. همه این کارها در حدود 20 ثانیه زمان برده است!
Weinmann 32 ساله از دانشگاه لوكزامبورگ و Iozzo 22 ساله اهل ایتالیا پس از این حمله موفقیت­ آمیز، علاوه بر کسب جایزه 15 هزار دلاری، آیفون هک ­شده را نیز مالک گشتند.
Peter Vreugdenhil هکر هلندی نیز یکی از برندگان مسابقهPwn2Own بوده است. این کارشناس مستقل که در یافتن و بهره ­کشی از حفره ­های Client Side تخصص دارد، توانست با استفاده از دو باگ اینترنت اکسپلورر، ASLR را دور زده و سازوکار DEP را نیز فلج نماید. وی بدین شیوه ویندوز هفت 64 بیت را با تمام مکمل های امنیتی (fully patched) آن هک کرد.
یادآور می­شود که ASLR (Address Space Layout Randomization) و DEP (Data Execution Prevention) دو ترفند مهم امنیتی در پلتفرم ویندوز به ­شمار می­رود. 
 منبع : ZDNET

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید