۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

«سرعت»، گزینه جدید گوگل در امتیازدهی به سایت­ها

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که از این پس گزینه جدیدی را برای امتیازدهی (ranking) به وب­سایت­ها و صفحات اینترنتی دخالت خواهد داد. این گزینه، سرعت سایت یا site speed نام دارد.
در وبلاگ رسمی گوگل آمده است: ما برای سرعت، ارزش و بهای بسیاری قائل هستیم و افزایش سرعت را به عنوان یک سیاست، در فضای وب و در تولیدات خود پی می­گیریم. بر همین اساس شیوه جدیدی را در الگوریتم امتیازدهی به صفحات ارائه­شده در نتایج جستجوها پیاده می­کنیم که site speed نام دارد و نشان­دهنده میزان سرعت پاسخگویی یک سایت به درخواست­های فرستاده شده از سوی کاربر است.
گوگل با اشاره به اینکه سرعت بخشیدن به سایت­ها، نه فقط برای صاحبان سایت­ها بلکه برای کاربران نیز حائز اهمیت است، گفت که ما در پژوهش­های اینترنتی خود به این نتیجه رسیده ­ایم که سایت های سریع­تر مترادف است با کاربران خرسندتر و راضی­تر. هنگامی که یک سایت در پاسخ ­دهی به درخواست­ها با کندی عمل می­کند، کاربران زمان کمتری را در آنجا سپری می­نمایند. این در حالی است که بر اساس جدیدترین یافته­ ها، سرعت بیشتر سایت­ها علاوه بر جلب رضایت کاربر، باعث می­شود هزینه­ های عملیاتی نیز کاهش یابد.
گوگل در ادامه گفته است: کاربران ما – مثل خودمان – اهمیت زیادی برای سرعت قائل هستند و ما به همین دلیل site speed را به عنوان یک عامل تاثیرگذار در تعیین رتبه سایت­ها لحاظ می­نماییم.
در وبلاگ گوگل یک سری ابزار رایگان جهت ارزیابی سرعت وب سایت­ها پیشنهاد شده است که از آن جمله می­توان به Page Speed، YSlow، WebPagetest و Webmaster Tools اشاره کرد. دیگر ابزارها، به آدرس code.google.com/speed در دسترس قرار دارد.
با این حال گفتنی است به دلیل تازه بودن این موضوع، تنها کمتر از یک درصد از نتایج جستجوها بر اساس سرعت سایت­ها فهرست­ بندی می­شود. همچنین در حال حاضر این موضوع فقط بر جستجوهایی که به زبان انگلیسی و در Google.com انجام می­شود، اعمال می­گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید