۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

استان کردستان

این هفته تصمیم دارم در چند تاپیک استان کردستان و جاهای دیدنی که داره معرفی کنم.خودم توی عید رفتم و جاهای دیدنی رو دیدم پس یه عالمه عکس هم دارم که بزارم. حتمن به این استان زیبا سفر کنید . طبیعت بسیار زیبا و مردم بسیار خونگرم و مهربانی داره.


اول از همه سه تا نقشه از استان کردستان ، شهرها و روستاها میذارم که اگر خواستید سفر کنید ازش استفاده کنید.




جغرافیا: استان کردستان از نظر جغرافيايی بين 34 درجه و 44 دقيقه تا 36 درجه و 30 دقيقه پهنای شمالی و 45 درجه و 31 دقيقه تا 48 درجه و 16 دقيقه درازای خاوری قرار دارد. این استان از لحاظ جغرافيای طبيعی تحت تاثير جريان هوای گرم و سرد بوده و اقليم های گوناگونی را به وجود می آورد. تمام نواحی استان در بهار و تابستان آب و هوايی خنک و معتدل و در زمستان سرد و برفی دارد.

مرکز استان : سنندج
شهرهای مهم: بانه، بیجار، دیواندره، سروآباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان

استان های همسایه: از شمال به استان آذربايجان غربى؛ ازجنوب به استان کرمانشاه؛ از شرق به استانهاى زنجان و همدان و از غرب به کشور عراق محدود است
.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید