۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

بلندترین بالکن شیشه ای جهان

برج سیرز در شیکاگوی آمریکا به عنوان یکی از بلندترین ساختمانهای دنیا با 103 طبقه است. در این بین مالکین این برج بالکنی تمام شیشه ای با نام Skydeck  در ارتفاع 412 متری زمین ایجاد نموده اند که در صورت ترس از ارتفاع توصیه میکنم حتی تصاویر رو هم نبینید!!!! نکته مهم در ساخت این بالکن پیشروی 4 متری از بدنه ساختمان در عمق فضا است که احساس معلق بودن در آسمان را به شما میدهد.





شناور در هوا : 
طراحان بالکن معلق  برج سیرز می گویندبالکن به عمد طراحی شده تا بازدید کنندگان احساس کنند در آسمان شناور هستند. کسانی که شجاعت کافی برای رفتن به این بالکن و تماشای چشم انداز شهر شیکاگو را دارند لذت وصف ناپذیری از مشاهده شهر از بالا میبرند.
یکی از بازدید کنندگان به نام  مارگارت کمپ از کالیفرنیا میگوید : اولین قدمی که برمیداری احساس سقوط میکنی!!!


شجاع ترین بازدید کننده آنا کین اسپرد 5 ساله است که به راحتی بر روی کف این بالکن دراز کشیده است.




آلتون آدم کین 10 ساله از ایلینوی میگوید : من ابتدا وحشت کردم ولی بعد از مدتی احساس کردم بر ابرها سوار هستم.
جان هوستن ، یکی از صاحبان برج سیرز میگوید حتی وی نیز اوائل احساس وحشت مینمود ولی بعد از 40 یا 50 بار ورود به این بالکن احساس ترس نمیکند و عادت کرده است.


ابعاد این بالکن 3.5 متر در 3.5 متر بوده و از 5 تن شیشه به ضخامت 1.5 اینچ ساخته شده است.


به نظر میاید که کودکان با خیال راحت و بدون ترس وارد این بالکن میشوند برخلاف بزرگسالان که معمولا دچار سرگیجه و ترس از ارتفاع میشوند. 




Skydeck روزانه 25،000 بازدید کننده دارد که هرکدام از آنها مبلغ 15 دلار برای  سوارشدن به  آسانسور و رفتن تا طبقه 103 از ساختمان   که در سال 1973 افتتاح شد پرداخت میکنند.




نمایی از برج سیرز 
ترجمه : وبلاگ رویای سیب

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید