۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

باستان‌شناسان به‌دنبال كشف شيوه‌ي‌ زندگي مردم تمدن بين‌النهرين‌اند

باستان‌شناسان با كاوش محوطه‌هاي تاريخي عراق، سوريه و تركيه به‌دنبال كشف شيوه‌ي زندگي مردم تمدن بين‌النهرين‌اند. 

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از نيويورك‌تايمز، از مدت‌ها پيش، باستان‌شناسان سوري و آمريكايي كاوش‌هاي خود را در مناطق شمال سوريه براي كشف آثاري جديد از شهرهاي تمدن بين‌النهرين آغاز و آثار ارزشمندي را نيز كشف كرده‌اند.
اكنون باستان‌شناسان در حال كاوش در محوطه‌ي تاريخي تل زيدان هستند كه بين سال‌هاي پنج‌هزار و 500 تا چهار‌هزار پيش از ميلاد مسيح (ع) ايجاد شده است. تا كنون محققان با كشف آثار تاريخي متعدد به اين نتيجه رسيده‌اند كه مردم منطقه‌ي بين‌النهرين در اين فاصله‌ي زماني، در كشاورزي بسيار پيشرفته بودند.
محققان، آثار تاريخي مردم بين‌النهرين را پيدا كرده‌اند، ولي بر اين باورند كه براي كشف شواهد بيش‌تر درباره‌ي شيوه‌ي زندگي مردم منطقه‌ي بين‌النهرين، چند محوطه در جنوب تركيه نيز بايد كاوش شوند.
تا به‌حال آثار تاريخي متعددي از جمله بقاياي چند قصر، معبد، مقبره و الواح گلي در محوطه‌هاي تاريخي شمال سوريه كشف شده‌اند كه بين سال‌هاي چهار‌هزار تا سه‌هزار و 200 پيش از ميلاد مسيح (ع) ساخته و آثاري مشابه آن‌ها در بقاياي دو شهر تاريخي اور و نينوا كشف شده‌اند. البته محوطه‌ي تاريخي تل زيدان، آثاري از تمدن يونان باستان را هم دارد.
محققان معتقدند، با انجام يك پروژه‌ي كاوش نظام‌مند در عراق، سوريه و تركيه مي‌توانند به شيوه‌ي زندگي مردم منطقه‌ي بين‌النهرين در هزاران سال پيش پي ببرند و به پرسش‌هايي كه بي‌پاسخ مانده‌اند، پاسخ دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید