۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

تصویربرداری غیرمجاز از حریم خصوصی دانش ­آموزان آمریکایی

جنجال استفاده از نرم­ افزار جاسوسی توسط مدیران یک دبیرستان آمریکایی، برای کنترل دانش ­آموزان وارد مرحله جدیدی شده است.
چندی پیش مقامات دبیرستان Lower Merion School District در نزدیکی فیلادلفیا به دانش­ آموزان خود یک رایانه کیفی هدیه دادند.
مدیر مدرسه، كریستوفر مك گینلی به والدین دانش ­آموزان گفت هدف از این كار «ارائه فناوری آموزشی قرن 21 به دانش ­آموزان در مدرسه و منزل ایشان» بوده است.
 
اما آنچه وی نگفت این بود كه هر رایانه مجهز به نرم­ افزار امنیتی بوده كه اجازه می­دهد دوربین رایانه از راه دور فعال شود و دانش­ آموزان در هر زمان از روز كنترل شوند.
به گزارش رجیستر (Register) بر اساس پرونده­ ای که در دادگاه فدرال تنظیم شده است، این رایانه ­ها به طور غیرمجاز و با تعرض به حریم خصوصی دانش­ آموزان، از رفتارها و حالات مختلف آنها در منازل خود، هزاران تصویر ضبط کرده است.
این ماجرا زمانی فاش شد که معاون مدرسه یکی از دانش ­آموزان به نام بلیک رابینز (Blake Robbins) را به دفتر فراخواند و عکسی را که توسط نرم­ افزار جاسوسی از وی گرفته شده بود، به او نشان داد.
در این عکس مشاهده می­شود که در دستان بلیک رابینز چند شیرینی ژل مانند وجود دارد. مدیران مدرسه گمان کرده بودند که اینها، مواد مخدر است.
پس از ارائه این تصویر، خانواده رابینز دریافتند که دوربین رایانه فرزندشان با برنامه کنترل از راه دور فعال شده و مسئولان مدرسه می­توانند بدون کسب اجازه و اعلام قبلی، داخل اتاق وی را مشاهده نمایند.
بر اساس این گزارش، مقامات مدرسه مزبور، علاوه بر توجیه استفاده از نرم­ افزار جاسوسی، گفته ­اند که هیچ مدرکی که نشان دهد کارمندان مدرسه، از تصاویر گرفته شده سوءاستفاده نموده باشند، وجود ندارد. 
clip_image002
 
این در حالی است که وکیل بلیک رابینز گفته است بیش از 400 تصویر از موکل وی گرفته شده است که وی در بعضی از آنها خواب بوده یا لباس های اندکی به تن داشته است (تصویر روبرو یکی از این عکس هاست).

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید