۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

برگزاري جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم و عكس دانشجويي خرداد ماه قطعي شد

با تصميم شوراي سياست‌گذاري ششمين جشنواره بين المللي فيلم و عکس دانشجويي، زمان قطعي برگزاري اين رويداد هفتم يا يازدهم خرداد ماه امسال اعلام شد. 

 
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،طبق اعلام روابط عمومي و ستاد خبري اين جشنواره، قرار بود اين رويداد فرهنگي ـ هنري مختص دانشجويان کشور در روزهاي 25 تا 29 فروردين ماه سال 1389 امسال برگزار شود اما به دليل برخي مشکلات و محدوديت‌هاي زماني، شوراي سياست‌گذاري در آخرين جلسه کاري خود که روز سه شنبه هفدهم فروردين ماه برگزار شد، با نظر اکثريت اعضاي حاضر در جلسه هفتم تا يازدهم خرداد ماه را به عنوان زمان قطعي تعيين کرد.
به گفته «سيد حميد همامي» دبير جشنواره ششم، ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم و عکس دانشجويي پس از برگزاري پنج دوره موفق، امسال ششمين دوره خود را به شکل بين‌المللي و با ميزباني دانشکده علامه طباطبايي برگزار خواهد کرد.
اين جشنواره که تنها جشنواره مختص دانشجويان در ايران است، آثار توليد شده توسط جمعيت چهار ميليوني دانشجويان مشغول به تحصيل در مراکز آموزش عالي (دانشگاه هاي سراسري ، آزاد ، پيام نور ، علمي کاربردي ،غير انتفاعي و... ) را قضاوت و بررسي خواهد کرد.
جشنواره در دو بخش فيلم و عکس برگزار مي شود.در بخش فيلم آثار در دو بخش «مسابقه داخلي» و «مسابقه بين الملل» قضاوت مي‌شود.
در بخش داخلي فيلم‌ها در رشته‌هاي: داستاني، مستند، انيميشن، تجربي و بخش ويژه مورد قضاوت و داوري قرار مي گيرند.
بخش عکس نيز آثار دانشجويان را در زمينه‌هاي: مستند اجتماعي،طبيعت، نگاه نو، پُرتره و بخش ويژه مورد قضاوت و داوري قرار خواهند داد.
جشنواره داراي بخشي ويژه نيز هست که فيلم‌ها و عکس‌ها را در زمينه زندگي دانشجويي، اصلاح الگوي مصرف و شهر از نگاه دانشجو مورد بررسي و قضاوت قرار مي‌دهد.
بر اساس اين گزارش،در بخش بين‌الملل نيز علاوه بر حضور فيلم‌سازان خارجي، منتخب فيلم‌هاي بتاکم 35 م.م 16 م.م DV و DV cam ايراني و خارجي رسيده به دبيرخانه جشنواره، توسط هئيت انتخاب داوري و نمايش داده خواهد شد.
طبق مقررارت اعلام شده از سوي دبيرخانه، موضوع فيلم‌ها در بخش هاي داستاني، مستند، انيميشن و تجربي آزاد است. حداکثر مدت فيلم‌ها هم 40 دقيقه است و در صورت ارسال فيلم‌هاي بلند در بخش جنبي جشنواره نمايش داده خواهند شد.
در بخش عکس نيز آثار ارسال شده مي تواند ديجيتال يا نگاتيو باشد و هر عكاس ميتواند آثار خود را حداکثر در 3 بخش از جشنواره شرکت دهد.
گفتني است: آثار ارسالي دانشجويان به جشنواره توسط هيات انتخاب بررسي و به زودي با آغاز فعاليت هيات داوران، اين آثار براي قضاوت نهايي در اختيار گروه‌هاي داوري قرار خواهد گرفت.
سايت جشنواره به نشاني: http://www.isfpf.ir قابل مراجعه است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید