۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

پیکارهای هفته‌ی سوم بوندس‌لیگای آلمان

بلندپروازی "گمنامان" و قعرنشینی "مدعیان"

 

پیکارهای هفته‌ی سوم بوندس‌لیگای آلمان با برگزاری دو دیدار خاتمه یافت. ماینس به سومین پیروزی پیاپی دست یافت. بازندگان بزرگ این هفته، شالکه و اشتوتگارت بودند که تا کنون امتیازی کسب نکرده و حال در قعر جدول به ‌سر می‌برند.

 

عصر یکشنبه (۱۲ سپتامبر) هفته‌ی سوم بوندس‌لیگا با برگزاری دیدارهای ماینس در برابر کایزرزلاترن و اف ث کلن در برابر سن پاولی خاتمه یافت. ماینس که در فصل گذشته چهره‌ای بس موفق و غافلگیر‌کننده از خود به نمایش گذاشته بود، در فصل تازه نیز به بلندپروازی‌های خود ادامه می‌دهد.

ببینید: صحنه‌هایی تماشایی از پیکارهای هفته‌ی سوم بوندس‌لیگا

ماینس و دو گل در عرض ۴ دقیقه

تیم ماینس توانست در دیداری تماشایی، مهمان خود کایزرزلاترن را ۲ بر یک شکست دهد و با کسب ۹ امتیاز از سه بازی جای خود را در رده‌ی دوم جدول تثبیت کند.

در نیمه‌ی نخست این دیدار ۲۰ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم شاهد نبردی هم‌تراز بودند. کایزرزلاترن اما برخلاف میزبان خود توانست از فرصت‌های به دست آمده بهتر استفاده کند و با گل اسردیان لاکیچ در دقیقه ۲۰ بازی، یک بر صفر از ماینس پیشی گیرد.

در ۴۵ دقیقه‌ی دوم، بازیکنان ماینس بر فشارهای خود افزودند و در نهایت نیز در عرض ۴ دقیقه موفق شدند ورق را برگردانند و از سد حریف بگذرند. در دقیقه ۷۱ نیکو بونگرت، گل تساوی را برای ماینس به ثمر رساند و آندره شورله، یکی از چهره‌های برتر این دیدار، در دقیقه ۷۴ با زدن گل دوم پیروزی ماینس را مسجل کرد.

نخستین پیروزی برای پودولسکی و یاران

در آخرین دیدار هفته‌ی سوم، تیم اف ث کلن توانست با نتیجه یک بر صفر بر حریف خود سن‌پاولی پیروز شود. این نخستین پیروزی پودولسکی و یارانش محسوب می‌شود.

پودولسکی، ستاره‌ی کلن که در دیدار تیم آلمان در برابر آذربایجان یکی از چهره‌های درخشان بود، در پیکار عصر یکشنبه کلن در برابر سن پاولی، عملکردی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشت. او در دقیقه ۱۷ در شکل‌گیری و به ثمر رسیدن تک‌گل کلن توسط تنر یالچین سهیم بود. در حال حاضر سن‌پاولی و کلن هر یک با ۳ امتیاز در رده‌های سیزدهم و چهاردهم جدول قرار دارند.

قعرنشینی مدعیان

دو تیم شالکه و اشتوتگارت که از تیم‌های موفق فصل گذشته محسوب می‌شوند و آلمان را در رقابت‌های اروپایی نمایندگی می‌کنند، در هفته‌ی سوم بوندس‌لیگا نیز نتوانستند از پس حریفان خود برآیند و امتیازی کسب کنند.

سومین هفته‌ی بوندس‌لیگا در دسته‌ی برتر شامگاه جمعه (۱۰ سپتامبر / ۱۹ شهریور) با بازی تیم‌های شالکه، نایب‌قهرمان فصل گذشته، و هوفن‌هایم آغاز شد. شالکه که علی‌رغم خریدهای متعدد هنوز شکل ایده‌آل بازی خود را نیافته و از ۲ بازی نخست فصل خود تنها تفاضل گل منفی دو را اندوخته بود، نتوانست از میزبان هفته‌ی سوم هم امتیازی بگیرد و با دو گل خورده‌ی بیشتر به خانه بازگشت.

شاگردان ماگات که با تغییرات زیاد در ترکیب تیم به میدان رفته بودند، با وجود تحمیل خود بر هوفن‌هایم در دقایق اولیه به نتیجه نرسیدند. خط دفاعی آب‌دیده و هماهنگ هوفن‌هایم که نقطه‌ی قوت این تیم محسوب می‌شود، به همراه توم اشتارکه، دروازه‌بان این تیم، در پایان سومین دیدار فصل تنها یک بار اجازه‌ی عبور توپ از خط دروازه‌ی خودی را داده‌اند. ایساک فورسا از هوفن‌هایم، خشنود از زدن گل نخست به شالکه 
ایساک فورسا از هوفن‌هایم، خشنود از زدن گل نخست به شالکه

شالکه پس از سه هفته بدون امتیاز و تفاضل گل منفی ۴ بدترین نتایج بوندس‌لیگای خود از فصل ۱۹۷۷/۱۹۷۸ را رقم زده است. این تیم روز سه‌شنبه در چارچوب رقابت‌های چمپینزلیگ اروپا، مهمان تیم لیون، نایب‌قهرمان فصل پیشین فرانسه، خواهد بود.

فلیکس ماگات با وجود سرمایه‌گذاری‌های میلیونی و نتایج ضعیف در بازی‌های اخیر همچنان خوش‌بین بوده و معتقد است که در تیم‌اش حتی از جهاتی پیشرفت هم دیده می‌شود. او در عین حال اضافه می‌کند که شالکه هنوز به هماهنگی لازم نرسیده است.

هوفن‌هایم بدین ترتیب با پیروزی ۲ بر صفر بر شالکه، با ۹ امتیاز از ۳ بازی و تفاضل گل مثبت ۶ در صدر جدول بوندس‌لیگا قرار دارد. مهم‌ترین رقیب این تیم کایزرزلاترن است که در پایان هفته‌ی دوم مشترکا در جایگاه نخست ایستاده بود و در بازی هفته‌ی سوم خود روز یکشنبه (۱۲ سپتامبر / ۲۱ شهریور) به دیدار تیم ماینس می‌رود. شالکه در پایان سومین دیدار خود در فصل جاری در جدول از آخر دوم است.

بوروسیا دورتموند ۲ - ولفسبورگ صفر

بالاک در دقیقه‌ی ۳۱ بازی و در پی یک مصدومیت از زمین خارج شد 
 بالاک در دقیقه‌ی سي و يك  بازی و در پی یک مصدومیت از زمین خارج شدیکی دیگر از دیدارهای بعد از ظهر شنبه را تیم‌های بوروسیا دورتموند و ولفسبورگ برگزار کردند. این بازی پس از ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم با نتیجه‌ی ۲ بر صفر به سود دورتموند به پایان رسید. گل‌های این بازی را نوری شاهین، هافبک ترک، و شینجی کاگاوا، هافبک ۲۱ ساله‌ی ژاپنی (دقیقه‌ی ۶۷) به ثمر رساندند. سهم دیه‌گو، ستاره‌ی برزیلی تیم ولفسبورگ، از این بازی هم تنها یک کارت زرد بود.

شاگردان یورگن کلوپ با احتساب این پیروزی ۶ امتیازی شدند و از سوی دیگر راه "گرگ"های بوندس‌لیگا را برای کسب نخستین امتیاز فصل جاری سد کردند. تیم ولفسبورگ در هفته‌ی گذشته پیروزی ۳ بر صفر خود بر ماینس را هم با شکست ۴ بر ۳ عوض کرد.

این بیست‌وهفتمین دیدار رسمی دو تیم بود که در ‌آن چهاردهمین پیروزی نصیب دورتموند شد. تیم ولفسبورگ با این شکست و با یک پله سقوط، در پایان سومین دیدار خود در فصل جاری، به جایگاه شانزدهم جدول رسید. دورتموند در مقابل با ۲ پله صعود ششم شد.

هانوفر ۲ - لورکوزن ۲

مانوئل اشمیده‌باخ (چپ) از هانوفر میزبان، در نبرد با پاتریک هلمس، سازنده‌ی گل نخست و زننده‌ی گل دوم لورکوزن 
مانوئل اشمیده‌باخ (چپ) از هانوفر میزبان، در نبرد با پاتریک هلمس، سازنده‌ی گل نخست و زننده‌ی گل دوم لورکوزنتیم بایر لورکوزن در سومین دیدار خود در فصل جاری در برابر هانوفر به تساوی رسید. این نتیجه هانوفر را با یک پله سقوط به رتبه‌ی چهارم جدول رساند.

نخستین گل این دیدار را دیدیر یاکونان، مهاجم اهل ساحل عاج، برای هانوفر به ثمر رساند. میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، در ترکیب لورکوزن نتوانست در دقایق حضورش در زمین این گل را جبران کند. او در نهایت پس از دریافت یک کارت زرد (در دقیقه‌ی ۱۵) در دقیقه‌ی ۳۱ به دلیل مصدومیت جای خود را به لارس بِندر ۲۱ ساله داد.

در این دیدار همچنین امانوئل پوگاتتس اتریشی، مدافع هانوفر، به دلیل دو اخطاره‌شدن در دقیقه‌ی ۳۶ از زمین مسابقه اخراج شد. شاگردان میرکو اسلومکا اما با وجود ۱۰ نفره‌بودن دروازه‌ی خودی را تا پایان نیمه‌ی نخست بسته نگه داشتند.

هانوفر که با پیروزی بر اینتراخت فرانکفورت و شالکه در دو هفته‌ی اخیر فصل موفقی را ‌آغاز کرده، در دقیقه‌ی ۵۰ بازی توسط محمد عبدلاو گل دوم را زد تا به پیروزی شکننده‌ی خود قوام بیشتری ببخشد.

فشار لورکوزن برای تغییر نتیجه اما بی‌ثمر نماند و سرانجام این ارِن دردیوک، مهاجم سوئیسی تیم بود که پاس پاتریک هلمِس، هم‌تیمی ۲۶ ساله‌ی خود را با پای راست تبدیل به گل کرد تا یوپ هینکس، مربی تیم، به موفقیت شاگردانش کمی امیدوار شود. تلاش‌ها سرانجام نتیجه داد و هلمس، سازنده‌ی گل نخست، در دقیقه‌ی ۹۰ بازی نتیجه‌ی را به تساوی کشاند. با این نتیجه لورکوزن با یک پله صعود نسبت به هفته‌ی دوم، تا رده‌ی هشتم جدول بالا آمد.

دیگر دیدارهای روز شنبه

بازیکنان فرایبورگ شادمان از پیروزی ۲ بر یک بر اشتوتگارت
بازیکنان فرایبورگ شادمان از پیروزی ۲ بر یک بر اشتوتگارتبعد از ظهر شنبه همچنین تیم‌های هامبورگ و نورنبرگ به دیدار هم رفتند که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. هامبورگ در حال حاضر مکان سوم جدول را از آن خود کرده و نورنبرگ نیز رده‌ی پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

رویارویی تیم‌های اینتراخت فرانکفورت و بوروسیا مونشن‌گلادباخ هم با پیروزی نه‌چندان دشوار و پر گل فرانکفورت (۴ بر صفر) به پایان رسید. فرایبورگ نیز موفق شد در دیگر دیدار این روز اشتوتگارت را با نتیجه‌ی ۲ بر یک از پیش رو بردارد. تیم اشتوتگارت با این نتیجه جایگاه خود در قعر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا را تثبیت کرد.

توماس مولر، ستاره‌ی ملی‌پوش بایرن، در بازی هفته‌ی سوم در برابر وردربرمن  توماس مولر، ستاره‌ی ملی‌پوش بایرن، در بازی هفته‌ی سوم در برابر وردربرمندر این میان یکی از حساس‌ترین دیدارهای روز دوم از هفته‌ی سوم را بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی، و وردربرمن برگزار کردند؛ دیداری که در نهایت بدون رد و بدل شدن گل با نتیجه‌ی مساوی به پایان رسید.

بایرن مونیخ که دیدار هفته‌ی دوم در برابر کایزرزلاترن را با شکست ۲ بر صفر به پایان برده بود، برای حضور در بالای جدول، روی ۳ امتیاز این دیدار خانگی حساب ویژه‌ای باز کرده بود. این تیم تا اینجای رقابت‌ها از ۳ بازی ۴ امتیاز اندوخته و در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد.

در سوی دیگر میدان، برای وردربرمن کسب یک امتیاز و عدم شکست از مدافع عنوان قهرمانی در خانه‌ی حریف کاملا رضایت‌بخش بود. شاگردان توماس شاف با امتیاز برابر با مونیخ و تنها به دلیل گل زده‌ی بیشتر در مکان دهم قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید