۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

«تغییر فاویکون»؛ شیوه جدید و بسیار خطرناک هکرها برای حمله

اخيراً گونه جدیدی از حملات اینترنتی مشاهده شده است که در نوع خود بسیار جالب و ابتکاری به ­شمار می­رود.  
این روش توسط Aza Raskin یکی از اعضای تیم تولیدکننده فایرفاکس معرفی شده، و در آن از تغییر فاویکون (favicon) استفاده می­گردد. یادآور می­شود favicon آیکون بسیار کوچکی است که به صفحات و سایت­های اینترنتی اختصاص داده می­شود. مرورگر هنگام نمایش آن صفحه یا سایت، فاویکون مربوط به آن را نیز در کنار نشانی­ اش در قسمت address bar نمایش می‌دهد. فاویکون‌ها در تمام مرورگرهای گرافیکی اصلی نمایش داده می‌شوند.  
برای آشنایی بیشتر با موضوع، به این مراحل توجه کنید:

1. کاربری را در نظر بگیرید که به حساب خود در صفحه جیمیل وارد شده است ولی ناگهان وسط کار، با صفحه اصلی لاگین جیمیل روبرو می­گردد. در این صفحه که در واقع جعلی است، همه چیز طبیعی به نظر می­رسد چرا که فاویکن سایت به فاویکن Gmail تغییر یافته و عنوان نیز Gmail: Email from Googl شده است.

همه این کارها را می توان با یک جاوااسکریپت کوچک انجام داد.

2. در ادامه از کاربر خواسته می­شود که اطلاعات لاگین خود را در صفحه جیمیل وارد کند.

3. پس از درج اطلاعات نام کاربری و رمزعبور توسط کاربر، این داده­ها به سرور مورد نظر هکرها منتقل می­شود. در ادامه، کاربر به صفحه اصلی جیمیل هدایت می­شود زیرا وی در واقع log out نکرده بلکه شیطنت هکرها، موضوع را اینگونه نمایش داده بود!

پی نوشت :

با این حساب فکر کنم دیگه وارد شدن به حسابهای اینترنتی به هیچ عنوان امنیت ندارد و تمام اطلاعات کاربران به سرقت خواهد رفت.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید