۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

فلسفه مورینیو در رئال در ده جمله

فلسفه مورینیو در رئال در ده جمله

مربی تیم مادریدی آرزوها، شخصیت، تیم، نقاط قوت، اعتماد به نفس، اتحاد و ذهنیت پیروزی طلبانه اش را روشن گفته است

ژوزه مورینیو، فلسفه خاصی را دنبال می کند.او در کنفرانس خبری امروز خود در سانتیاگو برنابئو از خواسته هایش گفت و اکنون به دنبال آن هستیم تا فلسفه این مربی پرتغالی را در ده جمله مورد، از زبان خود او  بررسی قرار دهیم:
* آرزو : نمی دانم که آیابرای مربیگری رئال به دنیا آمده ام یا نه ولی قطعا برای مربیگری به دنیا آمده ام. من چالشهای مهم را دوست دارم . زیبایی در مربیگری رئال نیست؛ بلکه قهرمانی با رئال است

* هویت: از اعضای مدیریتی باشگاه تشکر می کنم که مرا برای مربیگری در تیم برگزیده اند و قول می دهم که تغییر نکنم.من همان مورینیوی همیشگی با کیفیت همیشگی، با همان نقاط قوت و ضعف همیشه هستم

* تیم: کریس رونالدو بازیکن بسیار مهمی برای رئال مادرید است ولی بازیکنان همگی بخشی از تیم هستند و هیچ کدام، یک فرد جداگانه نیستند. درنهایت تیم از همه چیز مهمتر است و نه بازیکنان

* کاراکتر: من ضد بارسلونا نیستم. من مربی رئال مادرید هستم و اصلا نگران اوضاع بارسلونا نمی باشم. اگر در بارسلونا از من متنفرند، این مشکل من نیست.

* متانت: این تابستان، تابستانی نیست که خبرهای جنجالی زیادی در مورد خریدهای رئال مادرید بشنویم؛ به نظر من تابستان امسال، تابستانی آرام خواهد بود.

* قدرت: یک نکته سازماندهی بازی است و نکته دیگر بازی تدافعی می باشد. زمانی که تیمی سازماندهی شده باشد، بسیار خوب دفاع می کند. بازی با بازیکنان تهاجمی و ارائه یک بازی خوب!

* ذهنیت پیروزی طلبانه: برای پیروزی در دیدارهای مهم، ذهنیت پیروزی طلبانه و قدرت روانی باید داشت، کیفیتی که بدون آن کسب عناوین قهرمانی غیرممکن است

* کار: من تحریک کننده بازیکنان نیستم؛ بلکه یک کارگر هستم و به احترام نیاز دارم. اگر این احترام وجود داشته باشد،اگر وجود نداشته باشد هم بدون هیچ مشکلی از گروهم دفاع می کنم.ولی من تحریک کننده نیستم.

* اتحاد:من با بازیکنانی که در پورتو و چلسی داشتم صحبت کردم و با بازیکنانم گوی صحبت می کنم که گویی هنوزهم بازیکنان من هستند. این رابطه همان چیزی است که می خواهم اکنون با بازیکنان رئال مادرید داشته باشم. بازیکنانی هستند که می گویند که اگر تو از تیم بروی، من از بازی کشیدن دست می کشم.

* اعتماد : ترس مال ما نیست؛ مال کسی است که می بایست مقابل رئال مادرید بازی کند. فشار برروی من در نقش فاکتوری انگیزه دهنده است که کار را برای من سخت نمی کند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید