۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

امنیت بیشتر در گوگل

یکی از ابزارهایی که خیلی از آن استفاده می کنیم موتور جستجوی گوگل است.  این موتور جستجو به حدی ساده است که شاید در نگاه اول نتوان پی به قدرت عظیم آن برد. حالا همین موتور جستجوی ساده معتقد است عبارتی که شما جستجو می کنید و نتایج یافت شده ممکن است برای شما خصوصی باشد و نخواهید کسی پی به آنها ببرد.


مثلا شما کلمه test را جستجو می کنید. در حالت فعلی ISP شما و تمام رایانه هایی که بین رایانه شما و گوگل قراردارند می توانند بفهمند که شما عبارت test را جستجو کرده اید و نتایج ارسال شده از طرف گوگل برای شما را هم ببینند. اما گوگل با راه اندازی نسخه امن موتور جستجویش قصد دارد شنود این اطلاعات را غیر ممکن کند. در حالت امن این موتور جستجو عبارتی که برای جستجو وارد شده کد شده و برای گوگل ارسال می شود و همین طور نتایج جستجو هم کد شده و سپس برای رایانه شما ارسال می شود در نتیجه رایانه های بین راه نمی توانند محتویات این بسته های کد شده را مشاهده کنند. البته باید توجه کنید که اگر رایانه شما آلوده به نرم افزارهای جاسوسی باشد همچنان امکان مشاهده اطلاعات شما وجود دارد.

برای استفاده از حالت امن گوگل به آدرس https://google.com مراجعه کنید. در این حالت سرعت کمی پایین خواهد بود و البته باید بدانید که تعدادی از امکاناتی که در حالت عادی در گوگل در اختیار شما است در این حالت در اختیار شما نیست. این امکان گوگل فعلا در حالت بتا است و در جستجوی عکس و نقشه فعال نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید