۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

چی شد که رویای سیب اسپمر شناخته شد؟

روز گذشته سیستم گوگل بلایی سر من آورد که اگر یک کمی شانس بامن همراه نبود کل حسابهای من در گوگل نابود شده بود و به همراه حسابها،  وبلاگ رویای سیب هم پریده بود.
اما جریان چی بود؟ براتون شرح کاملش رو مینویسم که شما هم علت رو بدونید بد نیست. چون این مشکل از طرف خودم پیش اومده بود و علتش ناآشنایی من با سیستم گوگل بود.
من با کامپیوتر و آی پی خودم فکر کنم 4 یا پنج تا حساب جی میل ساخته بودم و دقیقا در همان روز یا روز قبلش هم وبلاگ را به گروه سیرنگ1 در گوگل گروپ متصل کردیم که وبلاگ در گروه منتشر شود.
ابتدا یک ای میل از طرف بلاگر برای من آمد با این مضمون:

«««  سلام،
وبلاگ شما در: http://royaye-30b.blogspot.com/ به عنوان یک وبلاگ هرزنامه احتمالی شناسایی شده است.  برای حل این مشکل، لطفاً با پر کردن فرم موجود در http://www.blogger.com/unlock-
blog.g?=، تقاضای بررسی کنید.
  در صورت عدم بررسی، وبلاگ شما ظرف مدت 20 روز حذف می شود، و در این مدت خوانندگان شما یک صفحه هشدار مشاهده خواهند کرد. بعد از دریافت درخواست شما، وبلاگ تان را بررسی می کنیم و در مدت دو روز کاری قفل آنرا باز می کنیم. بعد از بررسی و مشخص شدن اینکه وبلاگ هرزنامه نیست، قفل وبلاگ باز می شود و بعد از این پیام در مجموعه اطلاعات Blogger نشان داده نمی شود. اگر این وبلاگ به شما تعلق ندارد، لازم نیست کاری انجام دهید و وبلاگ های دیگر شما تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.
با استفاده از یک طبقه بندی کننده خودکار هرزنامه ها را می یابیم. شناسایی هرزنامه خودکار با یک مشکل داخلی روبرو شده است، و گاهی اوقات وبلاگ هایی را مانند وبلاگ شما به اشتباه به عنوان هرزنامه شناسایی می کند. به خاطر این تشخیص اشتباه از شما پوزش می طلبیم. اما با استفاده از این نوع سیستم، می توانیم پهنای باند و منابع مهندسی و فضای ذخیره سازی بیشتری را به طراحان وبلاگ مانند شما به جای طراحان هرزنامه اختصاص دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً به راهنمای Blogger مراجعه کنید: http://help.blogger.com/bin/
answer.py?answer=42577
از اینکه در مبارزه با هرزنامه ها به ما کمک می کنید، و از توجه شما سپاسگذاریم.
دوستدار شما،
گروه Blogger
لطفاً توجه کنید: به جز زمانی که درخواست بررسی داده باشید، وبلاگ شما ظرف مدت 20 روز حذف می شود. برای درخواست بررسی، روی این پیوند کلیک کنید: http://www.blogger.com/unlock-
blog.g?........»»»»
که مرا شوکه کرد بلافاصله روی لینکی که داده بود کلیک کردم ولی متاسفانه اینجا با مشکل جدیدتری برخورد کردم و آن عدم شناخت حساب من در گوگل بود وقتی روی دکمه ساین این در حساب جی میل کلیک کردم گوگل مرا به صفحه ای برد که در زیر میبینید:



اولین قدم من با اینکه میدونستم نتیجه چی هست انتخاب ایران بعنوان کشور بود که طبیعی است گوگل ایران رو قبول نکرد وقتی اینجوری شد دیگه قاطی کردم تا حدود ساعت 1 یا 2 بعد از نیمه شب هرکاری به ذهنم رسید انجام دادم ولی بی فایده بطور مثال به سایتهای مختلف سر زدم ببینم راه حلی پیشنهاد داده شده یا نه ولی متاسفانه هیچی نبود. بنابراین با شک و دودلی به آخرین راه حل موجود که به نظرم رسید متوسل شدم یعنی یک ای میل به یکی از اقوام که در آمریکا زندگی میکند زدم و مشکل را توضیح دادم وی هم شماره موبایل خودش را به من داد من هم در فرم بالا وارد نمودم و خوشبختانه مشکل حساب جی میل حل شد.
با خیالی راحت اومدم وارد وبلاگ بشم و مطلب بنویسم که چشمتان روز بد نبیند با این پیغام از طرف گوگل روبرو شدم:



دیگه داشتم سکته میکردم . همه چی به کنار کلی زحمت تو این چند وقتی که وبلاگ راه افتاده دوستان عزیز کشیدند که اگر وبلاگ حذف میشد من شرمنده همه میشدم.
جالب اینجاست که وقتی روی دکمه «« مرور درخواست قفل گشایی »» کلیک کردم دوباره به همان صفحه کذایی ورود شماره تلفن هدایت شدم و لازم بود که دوباره دست به دامن فامیل گرامی شوم پس جریان رو با عکس و تفصیلات براش شرح دادم و دوباره شماره رو وارد کردم که بدبختانه این بار گوگل از شماره ایراد گرفت و گفت قبلا برای جی میل استفاده شده و نمیشه دوباره استفاده کرد. خلاصه سرتون رو درد نیارم تا ساعت 6 صبح من با گوگل از یکطرف و فامیل عزیزم از طرف دیگر کل کل و درگیری داشتم تا بالاخره راس ساعت 6 جناب گوگل این پیغام رو برای من ارسال کرد :



اون موقع بود که دوزاریم افتاد جریان چی بوده . ما چون میخواستیم با گروه سیرنگ 1 در گوگل گروپ ارتباط برقرار کنیم مطالب وبلاگ رو از طریق ای میل برای گروه ارسال میکردیم و گروه سیرنگ 1 هم با حدود 387 نفر عضوی که داره مطالب وبلاگ رو از طریق ای میل برای مشترکین ارسال میکرد خوب این روبوتهای آقای گوگل به همین علت وبلاگ رویای سیب رو اسپمر تشخیص داده بودند بنابراین علاوه بر وارد کردن کد ما مجبور هستیم دیگه مطالبمون رو برای گروه سیرنگ 1 ارسال نکنیم.

نتیجه اخلاقی داستان: اگر تو یکی از کشورهای خارجی فامیل ندارید اصلا با گوگل کار نکنید و وبلاگ رو با سیستم بلاگر درست نکنید!!!
نتیجه منطقی داستان : هرکی خربوزه میخوره پای لرزش هم میشینه !!!!
باقی بقایتان ........... جانم فدایتان

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید