۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

دانلود سریال‌های تلویزیونی از اینترنت، بسیاری از کاربران را با حملات ویروسی مواجه کرد

کارشناسان امنیتی در خصوص دانلود سریال‌های محبوب تلویزیونی از طریق اینترنت هشدار دادند.
بنابر گزارش PandaLabs، مرکز تشخیص و کشف کدهای مخرب رایانه‌ای، خرابکاران اینترنتی در حال انتشار وسیع ضدویروس‌های تقلبی و سایر بدافزارهای رایانه‌ای، با استفاده از نام و عنوان سریال مشهور تلویزیونی هستند.
بر این اساس، بسیاری از پایگاه‌ها و لینک‌های اینترنتی که به دانلود آخرین قسمت از سریال محبوب "لاست" مربوط می‌شوند، توسط ویروس‌های رایانه‌ای و ضدویروس‌های تقلبی آلوده شده‌اند. در این روش که به کمک موتورهای جست‌وجو و تکنیک SEO (بهینه‌سازی نتایج جست‌وجو) انجام می‌شود، خرابکاران اینترنتی موفق می‌شوند تا در صورت جست‌وجوی عبارتی خاص مانند “Lost final Episode” توسط کاربران، سایت‌های آلوده و مخرب را در میان نخستین نتایج قابل مشاهده توسط وی قرار می‌دهند.
اگر کاربر روی یکی از این نتایج آلوده کلیک کند، با پیغامی روبرو می‌شود که از وی می‌خواهد تا با نمایش یا دانلود فیلم موافقت نماید. در این صورت یک ضدویروس تقلبی بدون اجازه کاربر روی رایانه وی نصب شده و هشدار می‌دهد که این سیستم به ویروس‌های خطرناک آلوده شده است. کاربر که به شدت دستپاچه شده، با اسکن کامل سیستم خود توسط این ضدویروس موافقت می‌کند؛ غافل از این که بعد از کشف ویروس‌هایی که در واقع اصلاً وجود ندارند، این ضدویروس تقلبی برای پاکسازی رایانه پول طلب می‌کند و تا هنگامی که کاربر پول مربوطه را پرداخت نکند، به صورت پی در پی، مستمر و خودکار، بر روی رایانه وی اجرا می‌شود.
بر اساس گزارش پاندا، این حملات مخرب تنها به دانلود سریال لاست محدود نمی‌شوند و فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دیگر نیز به نسبت شهرت و محبوبیت خود، با سوء استفاده احتمالی از طرف خرابکاران اینترنتی مواجهند.
لوییس کرونز، مدیر فنی PandaLabs، با ابراز نگرانی از افزایش این نوع لینک‌های آلوده اعلام کرد که با نزدیک شدن به زمان نمایش رسمی آخرین قسمت از سریال لاست، تعداد نتایج آلوده جست‌وجو برای دانلود یا نمایش این سریال به صورت تصاعدی در حال افزایش است. پاندا، به تمام کاربران اینترنت و به ویژه علاقه‌مندان سریال‌های تلویزیونی توصیه کرده است که در هنگام جست‌وجوی اینترنت بسیار مراقب باشند و از امنیت کامل پایگاه‌های اینترنتی مورد بازدید خود اطمینان حاصل کنند. به این منظور استفاده از یک نرم‌افزار امنیتی قدرتمند و به روز، به همراه یک ابزار شناسایی وب‌سایت‌های آلوده مانند نرم‌افزار رایگان WOT، ضروری و حیاتی است.

هیچ نظری موجود نیست:

با کلیک روی دکمه جستجو به پورتال فروشگاهی وارد شده و از صدها هزار کالای موجود در این فروشگاه دیدن فرمایید